Na novoj Internet prezentaciji dominantno mesto imaju članovi orkestra BGF, pa u skladu sa ovim konceptom, upravo su oni javnosti predstavili novu sezonu 2013/14.

U jubilarnoj devedesetoj sezoni, koja počinje u septembru 2013., Filharmonija ide dalje sa trideset koncerata, "upakovanih" u šest tematskih ciklusa.

Neki koji su poznati iz prethodnih sezona, ponovljeni su zbog velikog interesovanja i uspeha kod publike, poput Klasičnog ciklusa, Nove godine, Pika-Točka-Тачка i Bizarrtea.

Inovativni korak su ciklusi Na visokim potpeticama i Bez teksta.

Muhai Tang, posle trogodišnjeg uspeha, biće i u narednom periodu na čelu orkestra, za koji ima ambiciozne planove na međunarodnom nivou.

"Iako nas je zadesila finansijska kriza i mnoge druge nedaće, uspeli smo da vam damo dobru muziku", rekao je dirigent.

Četvrtu sezonu za redom, Filharmonija će Nove godine obeležiti po jevrejskom, islamskom, gregorijanskom, julijanskom i kineskom kalendaru.

Uz muziku kao univerzalni jezik, publika se upoznaje sa različitim običajima i vrednostima naroda koji žive na ovim prostorima, sa idejom podsticanja multikulturalizma i različitosti.

Još jedan dugoročni projekat koji je doneo više od muzike jeste ciklus Pika – Točka – Тачка. Tri nacionalne filharmonije udruženim snagama nastavljaju dobru praksu saradnje, prethodno zamrznute skoro tri decenije i dodatno je unapređuju međusobnom razmenom muzičara iz orkestra.

Ljubljana, Zagreb i Beograd bogatiji su za nova iskustva, a orkestri konstantno učvršćuju temelje budućeg regionalnog razvoja.

Da su neke vrednosti zaista neprolazne, pokazuje i uspeh Klasičnog ciklusa, koji je već godinama na stalnom repertoaru Filharmonije, sa velikim simfonijskim ostvarenjima Betovena, Mocarta, Bramsa...

Klasični ciklus sa delima Betovena, Mocarta, Bramsa, najavila je Jelena Dragnić koja je prethodno sa kontrabasistom Bobanom Stošićem najavila i potpuno suprotan ciklus Bizart. Ona je sviranjem na testeri pokazala da i klasična muzika ima svoju bizarnu stranu.

Podjednako je popularan i ciklus Bizarrte, kao njegova sušta suprotnost, koji osvetljava avangardnu stranu klasične muzike i donosi vola na krovu, mačku kao solistu na klaviru, koncert za reciklirano đubre i motorciklistički koncert.

U novom ciklusu, Bez teksta, filharmoničari će besmrtne teme iz književne literature, kao što su Romeo i Julija, Hamlet ili Peleas i Melizanda, ispričati muzikom.

Priliku da dokažu svoju ravnopravnost sa znatno brojnijim muškim kolegama u novoj sezoni imaće i žene dirigenti, na koncertima iz ciklusa Na visokim potpeticama.

U štiklama sa visokim potpeticama, Tijana Milošević, Mirjana Nešković, Selena Jakovljević, Ivana Uzelac i Jelena Dimitrijević, odsvirale su i odigrale Irski ples uz buran aplauz brojnih novinara i redovne publike Beogradske filharmonije koja je pozvana na specijanu promociju nove sezone, uz napomenu da će svih pet koncerata biti snažni, praznično svečani jer će orkestar voditi žene dirigenti koje su se veoma uspešno umešale u posao rezervisan za muškarce.

Do kraja aktuelne sezone, Filharmoniju u maju očekuju gostovanja u Ljubljani i Zagrebu, u okviru ovogodišnjeg ciklusa Pika-Točka-Тачка.

Regionalna saradnja dobila je novu dimenziju gostovanjem kamernih sastava tri orkestra na festivalu u Mostaru. Završni koncert Filharmonijske nedelje biće zajednički nastup muzičara iz Beogradske, Zagrebačke i Slovenačke filharmonije sa kolegama iz Mostarskog simfonijskog orkestra, kao doprinos njegovoj revitalizaciji.

Finale sezone očekuje se u junu, neposredno pred devedeseti rođendan orkestra, kada će Zubin Mehta, na donatorskom koncertu, ponovo dirigovati Beogradskom filharmonijom.

(MONDO)