Organizatori manifestacije uspeli su da sklone paučinu sa ulaznih vrata ovih institucija i učine ih dostupnim za sve, ali i da traju već deset godina.
Osim nespornih pohvala, na račun manifestacije stizale su i kritike koje se odnose na činjenicu da većina posetilaca dolazi u muzeje samo ove noći, a tokom ostatka godine oni padaju u zaborav.
MONDO je anketirao one koji su večeras obilazili muzeje i utvrdio da većina ne zalazi u ove institucije kada nije u toku manifestacija.
Kao razlog, anketirani su uglavnom navodili nedostatak vremena, ali i nepostojanje zanimljivih programa koji bi ih privukli u muzeje.
Prema oceni posetilaca najomiljeniji muzeji su Etnografski, Muzej Nikole Tesle, kao i Muzej nauke i tehnike.
Novim programima i stalnim inovacijama poput ovogodišnje aplikacije za smartfon kojom je bilo moguće formirati sopstvenu stazu obilaska, organizatori Noći muzeja se trude da privuku što veći broj ljudi. Možda je ipak bolje da se muzeji posete i samo jednom godišnje, nego nijednom.
U prilog tome govori i činjenica da se deseta Noć muzeja održala u čak 68 gradova i mesta u Srbiji, dok je 150 institucija kulture, među kojima su ne samo muzeji, već i galerije, zadužbine i javna preduzeća, učestvovalo u njoj.
Karta za povratak u prošlost kucala se na parkingu GSP-a gde se između ostalih nalazio i čičica, tramvaj koji je pre stotinu godina prevozio Beograđane.
U Dečjem muzeju najmlađi su uživali u "pikanju" igrica na konzolama koje su bile popularne trideset godina pre nego što su se oni rodili.
Etnografski muzej je oplemenio stalnu postavku likovima iz bajki, a male princeze su proveravale koliko je udoban dušek na zrnu graška.
U Narodnoj banci Srbije i ove godine je bilo moguće dobiti novčanicu sa sopstvenim likom, ali i zaviriti u podzemne trezore u kojima se danas čuvaju arhivska dokumenta.
Ovogodišnju Noć muzeja svakako je obeležila izložba posvećena popularnom bendu Depeche Mode, koji će sutra održati veliki koncert na beogradskom Ušću.
Zastave, majice, naljepnice, bedževi, kape, plakati, novinarski članci iz domaće i strane štampe, posteri benda, fotografije članova grupe, slike sa koncerata, autogrami su samo od neki od detalja koji su "okitili" zidove Parobroda.
Posebnu prostoriju u ovoj kulturnoj ustanovi "ispunile" su i fenomenalne fotografije Brajana Rašića ( lični fotograf "Stounsa"), koji je predstavio kako Depeche Mode izgleda na sceni.
Izložbu pod nazivom "World in My Eyes" koju je pogledao je veliki broj Beograđana, nisu zaobišli ni Sergej Trifunović i Gordan Kičić.
Nacionalni sponzor ovogodišnje Noći muzeja je Viasat History kanal. Prijatelj jubileja je kompanija "Telekom Srbija" sa brendom MTS, a beogradski sponzor "Koka Kola".
(MONDO/Marija Atanasković, foto: Tanjug, Filip Krainčanić)
Osim nespornih pohvala, na račun manifestacije stizale su i kritike koje se odnose na činjenicu da većina posetilaca dolazi u muzeje samo ove noći, a tokom ostatka godine oni padaju u zaborav.
MONDO je anketirao one koji su večeras obilazili muzeje i utvrdio da većina ne zalazi u ove institucije kada nije u toku manifestacija.
Kao razlog, anketirani su uglavnom navodili nedostatak vremena, ali i nepostojanje zanimljivih programa koji bi ih privukli u muzeje.
Prema oceni posetilaca najomiljeniji muzeji su Etnografski, Muzej Nikole Tesle, kao i Muzej nauke i tehnike.
Novim programima i stalnim inovacijama poput ovogodišnje aplikacije za smartfon kojom je bilo moguće formirati sopstvenu stazu obilaska, organizatori Noći muzeja se trude da privuku što veći broj ljudi. Možda je ipak bolje da se muzeji posete i samo jednom godišnje, nego nijednom.
U prilog tome govori i činjenica da se deseta Noć muzeja održala u čak 68 gradova i mesta u Srbiji, dok je 150 institucija kulture, među kojima su ne samo muzeji, već i galerije, zadužbine i javna preduzeća, učestvovalo u njoj.
Karta za povratak u prošlost kucala se na parkingu GSP-a gde se između ostalih nalazio i čičica, tramvaj koji je pre stotinu godina prevozio Beograđane.
U Dečjem muzeju najmlađi su uživali u "pikanju" igrica na konzolama koje su bile popularne trideset godina pre nego što su se oni rodili.
Etnografski muzej je oplemenio stalnu postavku likovima iz bajki, a male princeze su proveravale koliko je udoban dušek na zrnu graška.
U Narodnoj banci Srbije i ove godine je bilo moguće dobiti novčanicu sa sopstvenim likom, ali i zaviriti u podzemne trezore u kojima se danas čuvaju arhivska dokumenta.
Ovogodišnju Noć muzeja svakako je obeležila izložba posvećena popularnom bendu Depeche Mode, koji će sutra održati veliki koncert na beogradskom Ušću.
Zastave, majice, naljepnice, bedževi, kape, plakati, novinarski članci iz domaće i strane štampe, posteri benda, fotografije članova grupe, slike sa koncerata, autogrami su samo od neki od detalja koji su "okitili" zidove Parobroda.
Posebnu prostoriju u ovoj kulturnoj ustanovi "ispunile" su i fenomenalne fotografije Brajana Rašića ( lični fotograf "Stounsa"), koji je predstavio kako Depeche Mode izgleda na sceni.
Izložbu pod nazivom "World in My Eyes" koju je pogledao je veliki broj Beograđana, nisu zaobišli ni Sergej Trifunović i Gordan Kičić.
Nacionalni sponzor ovogodišnje Noći muzeja je Viasat History kanal. Prijatelj jubileja je kompanija "Telekom Srbija" sa brendom MTS, a beogradski sponzor "Koka Kola".
(MONDO/Marija Atanasković, foto: Tanjug, Filip Krainčanić)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte