Tokom sedmog Weekend Media Festivala u Rovinju je u tri dana na predavanjima, panelima, prezentacijama, radionicama bilo oko 4.000 posetilaca iz 12 zemalja regiona, Evrope i sveta. Raspravljalo se o poslovnim i medijskim temama, predstavljen je niz novih projekata, a predavači iz inostranstva prezentovali su najnovije trendove u komunikacijama.
Oglašavanje u štampanim medijima odumire, kao i njihov tiraž, dok internet oglašavanje konstatno raste. Iako je televizija još uvek vodeća u oglašavanju, trendovi govore da će internet ubrzo preuzeti primat, pokazali su podaci predstavljeni na panelu Pogled preko plota.
Televizija je u BiH i dalje dominantan medij, štampani mediji padaju, a internet oglašavanje raste. U Srbiji je slično, ali se najznačajnije promene događaju u vlasništvu firmi koje se bave prodajom medijskog prostora.
U Hrvatskoj je oglašavanje protekle godine poraslo sedam posto, televizija je i dalje vodeći medij, internet je blago pao, ali s obzirom na trendove postaće glavna platforma. U Makedoniji su istraživanja pokazala da prosečan građanin provede sedam sati ispred televizora, a na Facebooku tri i po sata, što je gotovo 10 sati medijske konzumacije dnevno.
Vlatko Dimovski je nasmejao sve prisutne na panelu Pogled preko plota predstavljanjem medijske situacije u Makedoniji, a posebno podelom turskih serija.
Sloveniju je zahvatio trend rasprodaje i gašenja medija, zabežen je veliki pad ulaganja u oglašivanje, štampani mediji odumiru, pa se tako Žurnal24 ugasio, a dnevni list Večer prodan je za samo milion evra.
Crnu Goru je zahvatio talas fragmentacije medija i hiperprodukcije, a kako je ceo marketinški kolač samo 10 miliona evra, niko ne dobija dovoljno. Saša Radunović je istakao da kada pošaljete flajer na insertaciju novine vam daju podatak o tiražu od pre pet godina, a procenjuje se da se sve crnogorske novine štampaju u ukupno 30.000 primeraka.
Pink televizija nije na prodaju, ali je u procesu širenja na druga tržišta zainteresovana za saradnju koja će doneti dodatni biznis i zaradu, rekao je vlasnik Pinka Željko Mitrović na Weekend Media Festivalu. Već tri i po godine Pink vodi bitku za oporavak zbog greha iz prošlosti, ali sada je završio taj proces i prošle godine ostvario plus od 35 miliona evra. Pink ima dve nacionalne licence u Sloveniji i jednu u Bugarskoj, gde Mitrović planira da izađe na tržište u 2016. godini. Mnogi mu zameraju da je svojim šund programom otvorio vrata turbo folku, ali Mitrović smatra da kao komercijalna televizija moraju da prate trendove, a on sam nije kreirao taj trend.
Ovo je sastav Zvezde za Štutgart: Šok na golu, ni Ilić ni Glazer!
Partizan se hitno oglasio zbog Mirotića: Evroliga reagovala, klub podneo i krivične prijave!
"Napala me je pod dejstvom alkohola, to je istina!" Prvo oglašavanje Slobode nakon incidenta na parkingu
Srbija dobija organizaciju Evropskog prvenstva sa Albanijom? Radujko razgovarao sa UEFA, otkrio sve!
Mondo ukrštenica za 27. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!