Tokom sedmog Weekend Media Festivala u Rovinju je u tri dana na predavanjima, panelima, prezentacijama, radionicama bilo oko 4.000 posetilaca iz 12 zemalja regiona, Evrope i sveta. Raspravljalo se o poslovnim i medijskim temama, predstavljen je niz novih projekata, a predavači iz inostranstva prezentovali su najnovije trendove u komunikacijama.

Oglašavanje u štampanim medijima odumire, kao i njihov tiraž, dok internet oglašavanje konstatno raste. Iako je televizija još uvek vodeća u oglašavanju, trendovi govore da će internet ubrzo preuzeti primat, pokazali su podaci predstavljeni na panelu Pogled preko plota.

Televizija je u BiH i dalje dominantan medij, štampani mediji padaju, a internet oglašavanje raste. U Srbiji je slično, ali se najznačajnije promene događaju u vlasništvu firmi koje se bave prodajom medijskog prostora.

U Hrvatskoj je oglašavanje protekle godine poraslo sedam posto, televizija je i dalje vodeći medij, internet je blago pao, ali s obzirom na trendove postaće glavna platforma. U Makedoniji su istraživanja pokazala da prosečan građanin provede sedam sati ispred televizora, a na Facebooku tri i po sata, što je gotovo 10 sati medijske konzumacije dnevno.

Vlatko Dimovski je nasmejao sve prisutne na panelu Pogled preko plota predstavljanjem medijske situacije u Makedoniji, a posebno podelom turskih serija.

Sloveniju je zahvatio trend rasprodaje i gašenja medija, zabežen je veliki pad ulaganja u oglašivanje, štampani mediji odumiru, pa se tako Žurnal24 ugasio, a dnevni list Večer prodan je za samo milion evra.

Crnu Goru je zahvatio talas fragmentacije medija i hiperprodukcije, a kako je ceo marketinški kolač samo 10 miliona evra, niko ne dobija dovoljno. Saša Radunović je istakao da kada pošaljete flajer na insertaciju novine vam daju podatak o tiražu od pre pet godina, a procenjuje se da se sve crnogorske novine štampaju u ukupno 30.000 primeraka.

Pink televizija nije na prodaju, ali je u procesu širenja na druga tržišta zainteresovana za saradnju koja će doneti dodatni biznis i zaradu, rekao je vlasnik Pinka Željko Mitrović na Weekend Media Festivalu. Već tri i po godine Pink vodi bitku za oporavak zbog greha iz prošlosti, ali sada je završio taj proces i prošle godine ostvario plus od 35 miliona evra. Pink ima dve nacionalne licence u Sloveniji i jednu u Bugarskoj, gde Mitrović planira da izađe na tržište u 2016. godini. Mnogi mu zameraju da je svojim šund programom otvorio vrata turbo folku, ali Mitrović smatra da kao komercijalna televizija moraju da prate trendove, a on sam nije kreirao taj trend.