• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Spor oko vlasništva nad Pikasovim slikama

Dva ugledna njujorška muzeja tražila su od suda da ih proglasi legitimnim vlasnicima dve Pikasove slike, za koje jedan Nemac tvrdi da su prodate pod prisilom, 1935. u vreme nacističke Nemačke, javile su agencije.

Dva ugledna njujorška muzeja tražila su od suda da ih proglasi legitimnim vlasnicima dve Pikasove slike, za koje jedan Nemac tvrdi da su prodate pod prisilom, 1935. u vreme nacističke Nemačke, javile su agencije.

Prodaja slika "Dečak vodi konja" i " Le Moulin de la Galette " je legitimna, tvrde Muzej moderne umetnosti (MoMA) i Fondacija Gugenhajm u tužbi koju su podneli pred sudom na Menhetnu.

Muzeji tuže Julijusa Šepsa, profesora Univerziteta u Potsdamu, koji tvrdi da je naslednik bogatog nemačkog Jevrejina Paula Roberta Ernsta fon Mendelson-Bartoldija, bankara i kolekcionara, koji je, prema njegovim rečima, bio prinudjen da proda slike u nacističkoj Nemačkoj 1935. godine.

Vilijam Pejli, koji je kasnije postao direktor MoMA, kupio je sliku "Dečak vodi konja" 1936, i poklonio je muzeju 1964. godine. To je danas jedna od najpoznatijih slika u kolekciji tog muzeja.

Sliku "Le Moulin de la Galette" je 1963. preneo u muzej Gugenhajm vodeći nemački jevrejski trgovac umetninama Justin Tanhojzer, koji je bio i poslovni partner Fon Mendelson-Bartoldija.

Muzeji ističu da Julijus Šeps nema vlasništvo nad slikama pošto su one, pre prodaje, zaveštane drugoj supruzi Fon Mendelson-Bartoldija, Elsi Lusi Emi Lolo fon Laverge-Pegiljen, koja nije bila Jevrejka.

"Ne postoje dokazi da su Fon Mendelson-Bartoldi ili njegova druga supruga bili pod pritiskom da prodaju svoje umetnine", piše u sudskim dokumentima.

Julijus Šeps, medjutim, tvrdi suprotno, i navodi da su slike koje je posedovao njegov rodjak prodate pod pritiskom u vreme uspona Adolfa Hitlera.

Prošle godine, Šeps je izgubio parnicu u slučaju u kojem je osporavao vlasništvo Pikasovog "Portreta Anhela Fernandesa de Sotoa", iz umetničke fondacije britanskog kompozitora Endrua Lojda Vebera.

Slika iz 1903, poznata i kao "Apsint", trebalo da bude prodata ali ju je Veberova fondacija povukla zbog "senke sumnje koja je bačena na njeno valasništvo".

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE