Predstava je nastala iz potrebe da se definišu negativni elementi balkanskog mentaliteta. Košmar metafizičkog sna stvoren je od fragmenata koji su zasnovani na običajima, kletvama i mračnim aspektima životne svakodnevice. Pijani ritualni ples baba, žabe koje ručaju za stolom, mlada u divljoj zelenoj venčanici, samo su neki od prizora koji čine sliku jedne mračne noći u kojoj se desi.
Istraživanjem pokreta širokih kružnih kretanja, fluidnih eteričnih plesova sa disanjem, obradom balkanskih ritualnih plesova, stvoren je poseban plesni vokabular izgradjen takodje i od elemenata japanskog Buto plesa, afričkih i azijskih tradicionalnih plesova. Jezik koji je stvoren obradom tradicionalnih plesova u modernu formu korišćen je za definisanje komunikacije na sceni, ali i ka publici.
U predstavi se koriste obradjeni fragmenti teksta iz Kremanskog proročanstva i delom narodne poezije.
Predstava psihološki ističe simboličku podsvest kroz balkansku antropologiju i neljudsko u ljudskom ponašanju.
(Tanjug)