
Prvi voz za Tibet, sa tehnološkim čudima koja treba da smanje efekte razređenog vazduha, kreće ovog vikenda, najavilo je Ministarstvo železnice Kine.
Železnica, koja je gradjena četiri godine i koštala 4,2 milijarde dolara, povezuje glavni grad Tibeta Lasu i Golmud, gradić u provinciji Ćinghai koji je prikačen na razgranatu kinesku železničku mrežu.
Biće to najviša železnica u svetu - vozovi će ići i planinama višim od 5.000 metara brzinom do 100 kilometara na sat. Do sada najviša je bila železnica u Peruu koja se pela do 4.800 metara nadmorske visine.
U Pekingu ocenjuju da će železnica do Tibeta, o kojoj su kineski lideri maštali još pedesetih godina prošlog veka, doprineti ekonomskom razvoj siromašnih regiona na zapadu i uspostavljanju bolje trgovine sa prosperitetnim istokom.
Ministarstvo železnice još nije odlučilo da li će vozovi novom prugom ići svakodnevno. Zna se, medjutim, da maksimalan dnevni saobraćaj podrazumeva tri voza sa po 2.700 putnika.
Železnica, koja je gradjena četiri godine i koštala 4,2 milijarde dolara, povezuje glavni grad Tibeta Lasu i Golmud, gradić u provinciji Ćinghai koji je prikačen na razgranatu kinesku železničku mrežu.
Biće to najviša železnica u svetu - vozovi će ići i planinama višim od 5.000 metara brzinom do 100 kilometara na sat. Do sada najviša je bila železnica u Peruu koja se pela do 4.800 metara nadmorske visine.
U Pekingu ocenjuju da će železnica do Tibeta, o kojoj su kineski lideri maštali još pedesetih godina prošlog veka, doprineti ekonomskom razvoj siromašnih regiona na zapadu i uspostavljanju bolje trgovine sa prosperitetnim istokom.
Ministarstvo železnice još nije odlučilo da li će vozovi novom prugom ići svakodnevno. Zna se, medjutim, da maksimalan dnevni saobraćaj podrazumeva tri voza sa po 2.700 putnika.
Pridruži se MONDO zajednici.