Pet autobuskih stanica u San Francisku opremljeno je reklamama koje emituju miris sveže ispečenih kolačića sa komadićima čokolade.

Kako je izjavio Luis Zafonte, portparol njujorške firme "Arkejd marketing", koja je dizajnirala reklame, njihov cilj, medjutim, nije da povećaju potrošnju kolača, nego - mleka.

Kampanju je naručio Kalifornijski odbor za preradu mleka, pa na reklami stoji natpis "Imate mleka?", a miris vrućih kolačića treba samo da poveća želju za tim napitkom, uz koji se oni u SAD tradicionalno jedu.

Kampanje "Imate mleka?" (Got milk?) su veoma poznate širom SAD, pa su u njima učestvovale brojne poznate ličnosti iz sveta šoubiznisa, sporta i politike, fotografisane sa "brkovima" od mleka.

Miris koji pleni prolaznike potiče od aromatičnih ulja ubačenih izmedju dva kartona na autobusnim stajalištima, prenela je agencija AP.

Zafonte je naveo da izrada mirisne reklame košta oko 30 dolara po autobuskoj stanici i da bi miris trebalo da traje jednu do dve nedelje, zavisno od lokacije.

Cilj reklame je i da ublaži mirise izduvnih gasova i ostale "neprijatne arome" koje se obično šire oko autobuskih stanica.

Miris je najbolji pokretač sećanja, naveo je Zafonte i dodao: "Kad osete miris dečjeg pudera ili keksa sa komadićima čokolade, svi se osećaju dobro."

Kritičari upozoravaju da bi takve reklame mogle da uvrede osećanja siromašnih ljudi i beskućnika, koji ne mogu sebi da priušte poslastice. Prolaznici na Junion skveru u San Francisku su, medjutim, izjavili da su one simpatične.

(MONDO/agencije)