• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zovem te da me zovneš

Od 485 miliona poziva mobilnim tefonima dnevno u Africi, 130 miliona su propušteni pozivi. - Dovitljivi, ali siromašni Afrikanci koriste biping da bi uštedeli pare - na kratko pozovu nekog da bi taj video ko ga zove i potom čekaju uzvratni poziv.

Od 485 miliona poziva mobilnim tefonima dnevno u Africi, 130 miliona su propušteni pozivi. - Dovitljivi, ali siromašni Afrikanci koriste biping da bi uštedeli pare - na kratko pozovu nekog da bi taj video ko ga zove i potom čekaju uzvratni poziv.

Ako ste u Sudanu to je propušten poziv (mišed call) , u Etiopiji ga zovu "samilostan" poziv (pitiful call) a u drugim delovima Afrike biping (beeping) ili u francuskom govornom području bipaž (bipage).

Gde god da se čovek nadje u Africi, to je pojava koja uzima maha na "crnom kontinentu", gde je razvoj mobline telefonije u uzletu.

Sve raširenija pojava izaziva glavobolju mobilnim operatorima koji pokusavaju da pronadju način kako da zarade bar nešto novca od bezbroj namerno napravljenih propuštenih poziva.

A kako se to radi? - Pozovete nekog mobilnim telefonom na kratko da bi se na ekranu njegovog mobilnog telefona pojavio vaš broj, a zatim brzo prekinete vezu pre nego što je pozvani imao šansu da odgovori.

Kad čovek uputi takav poziv, on se nada da će prijatelj videti njegov broj na svom mobilnom kao propušten poziv i nazvati ga na svoj račun.

To je taktika nastala iz domišljatosti i potrebe, kažu analitičari, dodajući da Afrikanci naprave 20 do 30 odsto namernih propuštenih poziva od kojih mobline kompanije nemaju nikakve koristi.

"Takvo ponašanje ima korene u strategiji čuvanja novca", izjavio je Rojtersu Džonatan Doner, istraživač "Majkrosoftovog" sedišta u Indiji.

Doner je počeo da prati pojavu u Ruandi da bi je potom primetio širom afričkog kontinenta - sve do južne i jugoistočne Azije.

Do buma bipinga u Africi došlo je sa sve većom upotrebom mobilnih telefona na tom kontinentu.

Prema podacima Medjunarodne telekomunikacione unije UN, Afrika je lani imala 192,5 miliona korisnika mobilnih telefona - znatno više nego 2001. godine (25,3 miliona).

Afrički korisnici nekako pribave novac za kupovinu mobilnog telefona, ali imaju malo keša za telefonske kartice za pripejd račune, koji dominiraju tržištem.

Afrički mobilni operateri navode da je pojava uzela maha u tolikoj meri da će morati da pronadju način kako da spreče korisnike da upotrebljavaju biping kao način komunikacije.

"Imamo dnevno oko 355 miliona poziva u okviru cele mreže", kaže Fejzal Ijaz Kan, direktor marketinga sudanskog ogranka Kuvajtskog mobilnog operatera "Zejn" (Zain).

"Pored toga imamo 130 miliona propuštenih poziva svakoga dana. To je mnogo propuštenih poziva u Africi", dodaje on.

"Zejn" je u Sudanu pokrenuo servis koji je nazvan "pozovi me", a preko kojeg taj operater dozvoljava svojim muštrijama da pošalju direktan zahtev u obliku poruke da očekuju povratni poziv.


Prednost koju kompanija ima pokretanjem tog servisa je korišćenje druge mreže, koja je mnogo jevtinija jer zahteva prostiju trhnologiju za održavanje.


Nešto slično pokušavaju da urade mobilni operatetri širom afričkog kontinenta, uvodeći zahteve za povratni poziv. Ti zahtevi, koji su besplatni ili se vrlo malo naplaćuju, ograničeni su, medjutim, na tri.

Moblini operateri pokušavaju da se izbore sa poplavom propuštenih poziva jer oni iznad svega nerviraju njihove mušterije.

"Oranž Senegal" dozvoljava svojim mušterijama da upute zahtev za povratni poziv kada im kredit na kartici padne ispod 0,10 američkih dolara. "Safarikom Kenija" je ograničio broj takvih zahteva na pet dnevno, a kod "Vodakom Konga" takva poruka košta samo 0,01 dolara.

Džonatan Doner je sastavio niz pravila - svojevrsni socijalni protokol korišćenja namernih propustenih poziva.

On sugeriše da uvek onaj bogatiji plaća račun te da je neprihvatljivo da upućujete takav poziv nekome ko je siromašniji od vas.

"Nikad nemojte da tako nešto učinite nekome koga želite da zamolite za uslugu niti, pak, svojoj devojci - sem ako vam je stalo da ispadnete prosti", kaže Doner.

Prema njegovim rečima, biping može prerasti i u svojevrsno simboličko komuniciranje pa bi tako jedno zvono moglo da znači "pokupi me" a dva, na primer "mislim na tebe" ili, pak, "pozovi me"

(Tanjug)


Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE