Naučnici otkrili kako je nastao Mesec

Zemljin satelit Mesec je nastao prilikom sudara tek oformljene Zemlje sa svemirskim objektom veličine Marsa, zaključili su američki naučnici sa Univerziteta Kalifornije na osnvovu posmatranja svemira infracrvenim zracima.

Prema njihovoj teoriji, tom prilikom su u prostranstvo oko naše planete izbačeni komadi, od kojih je kasnije formiran Mesec.

Američki naučnici, medjutim, navode da je nastajanje satelita kao rezultat sudaranja planeta s velikim kosmičkim objektima veoma retka pojava u svemiru.

Sateliti većine planeta su najverovatnije objekti koje je, prilikom prolaska svemirom, privukla gravitacija ili koji su formirani istovremeno i od istog materijala kao i same planete, objavljeno je na jednom ruskom Internet sajtu.

Naučnik Džozef Ri s Kalifornijskog univerziteta u Los Andjelesu saopštio da su on i njegove kolege kod jedne zvezde iz sazveždja Plejada otkrili veliku količinu vrele prašine. Smatra se da su isti uslovi postojali i u Sunčevom sistemu prilikom sudaranja koje je dovelo do stvaranja Meseca.

(Tanjug)