Rajan Kardži (7) ima svoj kanal na YouTube platformi gde ocenjuje dečije igračke, a po Forbsovoj listi on je najplaćeniji jutjuber na svetu u 2018. godini.
Prošle godine zaradio je 22 miliona dolara, ali inspektori smatraju da je novac zaradio obmanjujući predškolsku decu uzrasta do 5 godina.
Federalna agencija koja se bavi zaštitom potrošača u Sjedinjenim Američkim Državama pokrenula je istragu protiv Rajanovih roditelja Šiona i Lrn Puen, jer smatraju da svakodnevno obmanjuju milione male dece, reklamirajući proizvode i usluge svojih sponzora, ne naglašavajući da je video sponzorisan, prenosi američki list "Daily maily".
Agencija tvrdi da se reklame za decu na televiziji lakše razlikuju zbog vrlo očiglednog prekida televizijskog programa. Istraživanja su pokazala da deca tek od osme ili devete godine počinju da prave razliku između objektivnog i sponzorisanog videa.
"Direktni znakovi koji postoje na televiziji i koji omogućuju petogodišnjacima da razlikuju oglase od zabavnog programa u potpunosti nedostaju na jutjubu. Deca često ne znaju da video koji gledaju nije jutjuberovo iskreno mišljenje, već samo reklama. Petogodišnje dete neće razumeti da Rajan priča o nekoj igrački jer mu je neko platio, a ne zato što mu se zaista sviđa."
Roditelji mališana su se oglasili ovim povodom i istakli da oni ne rade ništa mimo zakona.
“Dobrobit naših fanova nam je uvek prioritet. Strogo pratimo sva pravila platformi na kojima objavljujemo sadržaj”.