Predstavljanje eksperimentalnog automobila sa motorom na benzovodonično gorivo - koji drastično smanjuje emisiju ugljendioksida i potrošnju benzina - bilo je centralni dogadjaj prvog dana medjunarodnog foruma "Vodonične tehnologije u proizvodnji energije" u Moskvi.
Spolja gledano, ovaj automobil se ne razlikuje od običnih, ali jednu četvrtinu njegovog goriva čini vodonik, rekao je potpredsednik ruske Asocijacije vodonične energetike Aleksandar Ramenski.
Na podu automobila su montirana dva rezervoara za gas, kao i specijalna oprema koja smanjuje pritisak vodonika sa 200 atmosfera do atmosferskog, precizirao je Ramenski, kosntrukor hibridnog vozila. Automobil je opremljen i specijalnim karburatorom, u kome se sjedinjuju benzin, vodonik i kiseonik. Prilikom spajanja sa kiseonikom, vodonik stvara ogromnu količinu energije.
Osnovna odlika hibridnog automobila je što u praznom hodu i pri malim opterećenjima radi samo na vodonik, naglasiio je Ramenski.
Dodatak za automobile košta oko 1.000 evra, a za eksperimente su korišćeni modeli "gazele" koji se serijski proizvode i često se koriste kao taksi vozila. Zahvaljujuci ovom tehnološkom novitetu, emisija ugljendioksida se smanjuje 20 puta, jer se u izduvnim gasovima stvara voda, dok je potrošnja benzina manja dva do pet puta, rečeno je na skupu u Moskvi.
Uskoro, ruski inovatori će predstaviti i prvi model automobila na gasovodonično gorivo. Masovnu proizvodnju takvih vozila za sada, pored visoke cene vodonika, koči i nepostojanje zakona u Rusiji koji bi regulisali korišćenje vodonika u energetici. Sem toga neophodna je i izgradnja mreže specijalnih pumpi, jer automobili imaju posebne ventile za punjenje.
(Tanjug)
Spolja gledano, ovaj automobil se ne razlikuje od običnih, ali jednu četvrtinu njegovog goriva čini vodonik, rekao je potpredsednik ruske Asocijacije vodonične energetike Aleksandar Ramenski.
Na podu automobila su montirana dva rezervoara za gas, kao i specijalna oprema koja smanjuje pritisak vodonika sa 200 atmosfera do atmosferskog, precizirao je Ramenski, kosntrukor hibridnog vozila. Automobil je opremljen i specijalnim karburatorom, u kome se sjedinjuju benzin, vodonik i kiseonik. Prilikom spajanja sa kiseonikom, vodonik stvara ogromnu količinu energije.
Osnovna odlika hibridnog automobila je što u praznom hodu i pri malim opterećenjima radi samo na vodonik, naglasiio je Ramenski.
Dodatak za automobile košta oko 1.000 evra, a za eksperimente su korišćeni modeli "gazele" koji se serijski proizvode i često se koriste kao taksi vozila. Zahvaljujuci ovom tehnološkom novitetu, emisija ugljendioksida se smanjuje 20 puta, jer se u izduvnim gasovima stvara voda, dok je potrošnja benzina manja dva do pet puta, rečeno je na skupu u Moskvi.
Uskoro, ruski inovatori će predstaviti i prvi model automobila na gasovodonično gorivo. Masovnu proizvodnju takvih vozila za sada, pored visoke cene vodonika, koči i nepostojanje zakona u Rusiji koji bi regulisali korišćenje vodonika u energetici. Sem toga neophodna je i izgradnja mreže specijalnih pumpi, jer automobili imaju posebne ventile za punjenje.
(Tanjug)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Mondo ukrštenica za 26. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji