Slušaj vest

Marija Bergam, jedna od naših najpoznatijih i najcenjenijih glumica gošća je poslednje epizode podkasta "Nešto moje", a sa Ksenijom Mijatović prvi put se dotakla nekih tema o kojima ranije nije toliko govorila u javnosti. 

Bergam je otkrila kako je od perspektivne balerine postala glumica, koliko je daleko odlazila zbog uloge, i zašto je bitno otarasiti se toksičnih odnosa, a njenu ispovest poslušajte u nastavku:

Iako je danas prepoznatljiva po ulogama u brojnim serijama i filmovima, ali i po ulogama na "daskama koje život znače", mnogi ne znaju da je Marija Bergam slučajno postala glumica. 

Balet je bio njena najveća ljubav, međutim, sudbina je za nju imala druge planove. Kako je i sama rekla na početku, u životu je bitno biti fleksibilan i pratiti znakove pored puta, inače ćemo propasti. 

"Ja sam od malena igrala balet i bila sam, neću reći opsednuta, ali potpuno posvećena. Mnogo sam volela klasičnu muziku, to prepuštanje, slušanje, oslobađanje kroz pokret. To je bio moj život - dosegnuti savršenstvo pokreta. Volela sam ja i školu i prijateljstva, putovanja... ali moj život je bio balet", započela je Marija Bergam u "Nešto moje". 

Marija Bergam u Nešto moje
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

"U meni je sve bilo pre naglašeno, i čak su i moji roditelji uvek govorili: 'Dobro, može li to malo lakše, u redu je, biće sve dobro'. Balet je disciplina, to je rad, posvećenje, to je jedan svet", dodala je osvrnuvši se koliko je daleko išla kada je reč o ljubavi prema plesu. 

"U srednjoj školi sam imala neko društvo gde su bili rokeri. Onda se ja maskiram da izađem s njima u neke one crne stvari, a onda se vratim u ono moje belo, čipkice, punđice jer idem u baletsku školu. Kao, to sam ipak ja, okej, imam ove izlete, ali sam u baletskoj sali i tu je sve kako treba."

podkast Nešto moje - Marija Bergam Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Povreda sve promenila

No, uprkos velikoj ljubavi prema baletu, stvari su krenule da se razvijaju u drugom pravcu.

"Prvo je bila ta velika povreda kolena koja se desila zbog naglog rasta. Ja sam u tom trenutku baš izrasla i onda su mi objasnili da mišići nisu mogli da prate rast kostiju. I tu se desila ta strašna povreda."

Marija Bergam o povredi koja je dovela do glume
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Znam da sam se onesvešćivala od bolova i da sam mesecima bila u krevetu. I onda sam se posle toga vratila na balet, ali sa jednim ogromnim strahom. Jer sam pretrpela toliki bol, a sad kao treba da izađem da igram, a ovamo je - Bože pomozi da se ne desi opet!"

Marija je otkrila da je godinu dana izdržala, a onda se ponovo povredila, doduše, manje nego prvi put.

"Ponovilo se u nekom manjem obimu, ali opet se dogodilo, i onda su mi rekli - ako ti se opet ponovi, može da se desi i da ti ostane neka posledica u smislu disfunkcija noge. Ja sam opet nastavila da igram, ali zaista sa jednim već onako ozbiljnim grčem u stomaku". 

Pronašla se u glumi

Međutim, Bergam je već tada krenula u glumački studio i usmeravali su je u tom pravcu iako se to njoj isprva nije dopadalo.  

"Ja sam bila izričita - kao šta? Meni je to kao mlađoj, pogotovo kao maloj bilo - šta ti ljudi rade? Šetaju, govore? Izvrti ti poete, uradi ti 30 pirueta, e onda si uradio nešto, a ne kao izađeš i prirodno govoriš. Nisam mogla da shvatim gde je težina u tome."

Sve se promenilo kada je pogledala jednu diplomsku predstavu:

"Morali smo da idemo po pozorištima i tada sam doživela tu prvu pozorišnu katarzu. I onda sam rekla - Bože, pa zamisli da ja mogu kod ljudi da izazovem ovako neko osećanje."

Marija je znala da mora da bira.

"Sa jedne strane je bila ta povreda noge, i kao i ovako u životu - mora više toga da se složi, a drugo, nisam htela da idem u inostranstvo jer su te neke moje profesorke, odmah gurale već od 12, 13. godine u te bolje škole, a ja sam bila u Crnoj gori, Beogradu, baš mi se nije nigde išlo. Upisala sam glumu i bila sam toliko nesrećna kada sam prestala da igram balet, mnogo sam smršala i dugo nisam mogla da idem na baletske predstave."

Ksenija se na to nadovezala:

"Interesantno da postoji nešto u toj strasti koju nosimo kada moramo da je se odreknemo iz bilo kog razloga. To je bukvalno amputiranje". 

Ksenija Mijatović u Nešto moje
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

"Da, ja sam oslabila 8 kila, i mislim da glumu nikad nisam volela kao balet, niti ću", izričita je glumica. 

Međutim, potom se osvrnula i na trenutak na studijama kada je prvi put osetila tu pravu "scensku istinu". 

"To je za mene u tom trenutku bilo polumistično iskustvo. Jer to do tada nije prosto izgledalo tako. Bila je druga godina studija, radili smo Dostojevskog. Naša profesorka nam je govorila: 'Vi nove generacije, vi to ne možete! Unapred je osuđeno na propast. Ja ću pokušati s vama da radim, ali moje prethodno iskustvo je pokazalo da nove generacije nemaju ne potencijal, nego iskustvo da urone u dubinu odnosa koje likovi Dostojevskog zahtevaju', što je istina jer nemaju deca, odnosno studenti, odakle to da crpe i onda moraju nekako dodatni posao da ulože da sve to u sebi traže."

"Znači, imamo biografiju lika, pa date okolnosti, pa na šta se sve to odnosi... sve to kao jedan novi svet i onda, kad se sve to tako dobro postavi, desi se magija. I meni kad se to prvi put desilo, ja sam bila skroz uzbuđena, kao da sam izašla iz sebe. I malo sam se i uplašila jer kao da je progovorio neko drugi, kao da to nisam bila ja", objašnjava glumica i dodaje: 

"Naravno da sam bila ja, ali desila se ta magija i onda je meni to bilo uzbudljivo. Onda sam prosto krenula u tom pravcu."

Marija Bergam Foto: Antonio Ahel/ATAImages, Miroslav Milic/ATAIMAGES

Marija Begam je potom istakla i šta joj je profesorka govorila.

"Često je isticala za mene, a nikad me nije mnogo hvalila, ali me je cenila, i govorila: 'Marija, ja je poštujem, jer ako je i prazan bazen, ona će da skače'. U tom smislu, kao - idemo, pa šta bude, biće!"

Međutim, u želji da što bolje iznese lik, Marija je odlazila korak predaleko: 

"Ja sam tu eksperimentisala, i Bogami došla sam do jedne linije gde mi je i profesorka rekla - "Ok, sad ideš nazad". Znači, vrlo je važno i kod tih stvari kad se otvore, da se drži granica i da uvek moraš da pustiš i to intuitivno ali moraš i da sačuvaš racio, i zbog partnera i scene i predstave. Ne možeš sad da pustiš da se ne znam šta dešava, nego je uvek bitno da oba elementa budu prisutna. Tako da sam ja, radeći taj zadatak, na kraju osetila tu pravu čar preživljavanja o kom piše Stanislavski, dakle autentičnog doživljaja lika - da ti nešto što nije tvoje iskustvo, već iskustvo lika, doživiš istinski", zaključila je, a šta je još otkrila o svom poslu, snimanju holivudske serije, ali i privatnim odnosima poslušajte u videu na početku teksta. 

Ukoliko ste propustili prethodnu epizodu podkasta "Nešto moje", poslušajte šta je Kseniji Mijatović otkrila influenserka Anastasija Đurić:

01:02:12
Nešto moje: Anastasija Đurić Izvor: MONDO

Vaše mišljenje nam je važno - ostavite nam komentar, nije potrebna registracija!

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili fotografija/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.

Bonus video:

47:35
Nešto moje: Katarina Gromilić Izvor: MONDO

Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!