Ukoliko bi se usvojio predlog izmena i dopuna novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji se odnosi na određivanje najniže cene obuke za vozače, posledice po bezbednost saobraćaja bi bile katastrofalne, smatraju u udruženjima auto-škola Srbije.

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!

Naime, po sadašnjem ZOBS, najnižu cenu obuke određuje Vlada, ali bi po novom zakonu (koji je trebalo da se donese još početkom godine) ta odredba bila izbrisana.

"Nama su na sastanku u MUP rekli za tu mogućnost, a mi smo odmah izrazili svoje negodovanje", rekao je za "Novosti" predsednik Udruženja auto-škola Beograda Milan Todorović.

"I to ne zbog toga što smo protiv pojeftinjenja obuke, već bismo došli u situaciju od pre donošenja odluke o najnižoj ceni. Opet bi neke nesavesne auto-škole nudile nerealno nisku cenu za sticanje dozvole, tako što bi 'štedele' na obaveznom broju časova i praktične i teoretske nastave, ponovo bismo dobijali mlade vozače opasne po sebe i druge", kažu u udruženju auto-škola.

Todorović kaže da je sadašnja cena obuke realna, jer za teoretski čas polaznik plaća 300, a za čas praktične obuke 1.000 dinara.

"Ima li neko ko drži, na primer, čas iz engleskog za 300 dinara? Pri tome, mi od tih 300 dinara plaćamo i predavača i sve dažbine državi", ističe on.

"Ako na praktičnom času potrošite 1,5 do 2 litra goriva, platite instruktora, dažbine, uračunate amortizaciju vozila i slične troškove, jasno je da tu nema neke velike zarade".

Udruženja auto-škola Beograda i Srbije, ipak, smatraju da ima načina da polaganje vozačkog ispita bude jeftinije.

"Nama država ne daje olakšice kada kupujemo vozila, iako su nam to sredstva za rad. Plaćamo PDV i na rezervne delove. Mogli bi da nam, kao i taksistima na primer, daju olakšice prilikom kupovine goriva. To bi smanjilo cenu obuke, ali sasvim sigurno ne bi uticalo na kvalitet", kaže Todorović.

U slučaju promene propisa, postoji i mogućnost da velike auto-škole namerno snize cenu obuke i "damping" cenama unište konkurenciju, smatraju u većini auto-škola.

To bi uslovilo dalje smanjenje broja auto-škola, pogotovo u manjim sredinama, pa bi kandidati morali za pojedine kategorije putuju i više od stotinak kilometara.