Profesor Saobraćajnog fakulteta dr Milan Vujanić, za "Novosti", zahteva promenu pravilnika o registraciji. Ne mogu vlasnici vozila da ispaštaju zbog tuđe greške, kaže naš sagovornik

Problem koji danima unazad muči vlasnike vozila je postupanje tehničkih pregleda shodno novom pravilniku, po kome je broj pojaseva na zadnjoj klupi odlučujući kod određivanja da li vozilo ima četiri ili pet mesta za putnike.

"Činjenica da vozači, vlasnici vozila, moraju da plate 100 evra je apsurdna. Potpuno je pogrešna adresa kojoj se oni koji su i napravili ceh obraćaju", kaže za "Večrenje novosti" profesor Saobraćajnog fakulteta dr Milan Vujanić.

On dodaje da nije protiv propisa da vozilo mora da ima ugrađene pojaseve za svakog putnika.

"Kada je bezbednost u pitanju, tu uopšte nema mesta kompromisu. Druga je stvar što je nekome omogućeno da u saobraćajnu dozvolu upiše netačne podatke. Treba to ispraviti, ali ne preko leđa vlasnika koji su najmanje krivi. Vlasnici treba da terete tehničke preglede, a tehnički pregledi one koji su doneli takve propise. Ne bi bilo to prvi ni poslednji put da narod dobije neku presudu protiv državnih institucija", objašnjava profesor.

Pročitajte: Ko će plaćati greške oko registracije automobila

Očigledno je da su manjkavi propisi, kako tvrde i u Asocijacijama tehničkih pregleda, najveći problem. Ta udruženja upiru prstom u Agenciju za bezbednost saobraćaja, koja, međutim, kaže da radi sve po zakonu.

"Nije problem u Zakonu već u odgovarajućim pravilnicima. Jasno je da sa aspekta bezbednosti treba propisati da ne možete da prevozite putnika u vozilu u sedištu koje nema pojas i naslon za glavu", smatra dr Vujanić.

Pročitajte: NEKI vozači moraju u MUP po nalepnicu

Po sadašnjem pravilniku, da biste imali pravo na prevoz tri putnika na zadnjem sedištu, potrebno je da imate tri pojasa. Nasloni za glavu nisu potrebni?

"Ako se neko vozi u sedištu vezan pojasem, a nema naslon za glavu, u slučaju sudara će skoro sigurno poginuti", kaže profesor.

Dakle, zaključuje profesor dr Miloš Vujanić, nema mesta čekanju već se što pre moraju doneti odgovarajući pravilnici koji će ovu oblast urediti, ali tako da vlasnici vozila ne moraju da prolaze golgotu skupljanjem papira i plaćanjem velike sume novca.

Pročitajte: Tablice će ipak važiti trajno?

"Ako neko planira novi zakon o saobraćaju, ja sam protiv toga. Mi smo još u novembru 2014. doneli Predlog zakona o izmenama Zakona o saobraćaju iz 2009. Očekivao sam da bude usvojen za tri-četiri meseca, ali eto prođoše dve i po godine", kaže dr Vujanić koji smatra da bismo donošenje potpuno novog zakona o saobraćaju opet platili - glavama:

"Dok se vozači i policija naviknu, mnogo ljudi nastrada. Uzmimo primer Nemačke. Oni su zakon o saobraćaju doneli 1947. i on još važi. "

------------------------------------------------------------------------------

MONDO aplikacija ponovo na Google Play Store! PREUZMITE JE!