Predsednik Francuske Emanuel Makron, čija je Republika u pokretu pobedila u prvom krugu parlamentarnih izbora, ništa ne prepušta slučaju, pa je i izbor kandidata za poslanike obavio kastingom, sličnom audiciji za pevače i glumce.
Kako piše bečki dnevnik Hojte, Makron je svojim kandidatima za skupštinu rekao "vi ste oličenje nečega što još nismo imali u ovoj zemlji".
Njegovi saradnici, organizovali su audiciju za poslanike, na koju se prijavilo oko 19.000 muškaraca i žena - u proseku 34 kandidata po izbornom okrugu.
Specijalna partijska komisija obavila je 1.700 razgovora i izabrala više od 520 kandidata, a rukovodili su se principom - ko uspe da ubedi komisiju, može da pridobije i birače.
Oko polovine kandidata nema iskustva u politici, a oko polovine su žene.
Makron time ne može da dobije ako igra na kartu popularnosti svojih kandidata, jer, iako će na njegovoj listi biti i neka poznata lica - poput toreadorke Mari Sara sa juga Francuske, većina budućih poslanika su potpuno nepoznati.
Sa druge strane, u prilog im ide činjenica da uglavnom imaju duboke korene u svojim izbornim okruzima i da su usred radne karijere, te imaju dobre izglede da pobede etablirane profesionalne političare, omražene među mnogim Francuzima.
Takođe imali su, većina njih, sredinom maja u Parizu ubrzani kurs taktike izborne kampanje, gde su naučili kako da privuku birače, organizuju kampanju i zaobiđu lokalne novinare.
Aktuelna predsednica Makronovog pokreta Katrin Barbaru objašnjava da svako jutro kandidati za poslanike u svom inboksu nalaze "mali podsetnik" koji sadrži predloge tema koje birače interesuju ili podseća na obavezne sastanke.
Trijumf Makrona:Poslao u istoriju levicu i desnicu
Neke ideje za izbornu kampanju Makron je preuzeo od bivšeg američkog predsednika Baraka Obame, koji ga je video-porukom podržao na predsedničkim izborima i stoga Makronov pokret ima vlastitu internet platformu na koju mogu da se uloguju svi članovi.
Platforma omogućava svakom kandidatu da osmisli sopstvenu kampanju na mreži - uključujući i spisak kontakata i funkciju za prikupljanje donacija na internetu.
Osim toga, kandidati za mesto u parlamentu mogu da se reklamiraju postavljajući video snimke na Facebooku i Twitteru.