Da li se sećate "GSi" (Grand Sport injection)? Sve je krenulo 1984. od "mante" i "kadeta" koji su dobili uz ovaj sufiks i 1,8-litarske motore od 115 ks. Četiri godine kasnije na svet je došao čuveni "kadet 2.0 GSi 16V" sa motorom 150 "konja", koji se kasnije ugrađivao u "astru". Bilo je tu i malih "korsi GSi", počevši od modela sa tačno 100 ks.
To su bile jedne od omiljenih jurilica na drumovima širom Evrope osamdesetih i devedesetih godina. A onda je Opel odlučio da "ubije" GSi modele i 1997. osnovao je OPC (Opel Performance Center), novo odeljenje za razvoj sportskih modela, koje je nastavilo gde je GSi stao.
Pogledajte galeriju starih GSi modela:
Dvadeset godina kasnije, GSi se vratio. I to u novoj "insigniji", koja je premijerno predstavljena prošlog meseca u Frankfurtu, a nedavno zatim i na najbolje mestu za pokazivanje sportskog duha – na Nirburgring Nordšlajfe stazi.
Nova "opel insignia GSi" je deset milimetara bliže tlu od standardnog modela, a za više od 160 kilograma je laganija od prethodnika "insignije OPC". Inteligentni pogon na sva četiri točka šalje precizno odmerenu količinu obrtnog momenta svakom točku posebno, zahvaljujući posebnom sistemu "Torque Vectoring". To je uticalo da upravljanje bude dovedeno do perfekcije uz minimizaciju podupravljanja.
Za stabilnost i maksimalno prijanjanje izabrane su "mišelin pilot sport 4 S" pneumatici na točkovima prečnika 20 inča, dok moćne Brembo kočnice garantuju kratak zaustavni put i visoku bezbednost.
Upravo jednu ovakvu "insigniju GSi" na Nordšlajfe je izvezao Folker Štricek, legenda DTM-a i Opelov direktor odeljenja za sportske automobile i moto sport. Osim što je po njegovim rečima ova staza "najzahtevnije mesto na svetu da se auto testira do maksimuma", Nirburgring je iskorišćen i za finalna podešavanja na modelu "insignia GSi".
“(Dobijeni) rezultat govori sam za sebe. U mogućnosti sam da za upravljačem "insignije GSi" izvezem krug za dvanaest sekundi manje nego u snažnijem prethodniku, "insigniji OPC". Automobil je naročito brži u kompleksnijim deonicama staze, sa više složenih krivina, kao i na mestima gde je prijanjanje za asfalt slabije, pa do izražaja dolazi preciznost upravljanja.” – izjavio je Štricek nakon vožnji po 20 kilometara dugoj stazi.
Pogledajte galeriju novih "insignija GSI":
Pored vozačkih režima Standard, Tour i Sport, isključivo u GSi modelu se nudi i Competition mod, koji se aktivira uz pomoć ESP prekidača. Tada upravljač i "gas" postaju još osetljiviji i direktniji, a veštim vozačima pruža više zanošenja, jer je elektronska kontrola stabilnosti deaktivirana. Neophodno kada vozač želi da postigne najbolje vreme, kao na Nirburgringu (ali ne i na putu od Beograda do Preljine, na primer).
Najbitnija komponenta sistema se nalazi ispod haube. Kupcima je na raspolagonju dvolitarski benzinski turbo motor, koji oslobađa 260 ks uz masivan obrtni moment od 400 Nm i prosečnu kombinovanu potrošnju od 8,6 l/100 km, 197 g/CO2). Pored benzinskog motora, "insignia GSi" može da se poruči i sa BiTurbo dizelašem od 210 ks i obrtnim momentom od 480 Nm. Oba motora su uparena sa novim osmostepenim automatskim menjačem.
Nova "opel insignia GSi" je dostupna kao sedan, ali i kao veoma elegantni i praktični karavan – "opel insignia GSi Sports Tourer".
Da li ste i vi jurili u starim GSi modelima? Pišite nam u komentarima…