Time je realizovan dogovor koji je Ministarstvo građevinarstva napravilo sa kompanijom "Azvi" sredinom avgusta, kada su i postavljeni precizni rokovi za izvođenje radova.
Železnički saobraćaj preko novog mosta biće pušten krajem februara neredne godine, a kasnije i drumski saobraćaj, javlja RTS.
Novi most je dugačak 474 metra, ima dva železnička koloseka za brzine do 160 kilometara na sat, dve trake za drumski saobraćaj i dve biciklističke staze.
Most je replika starog Žeželjevog mosta koji je srušen 1999. godine tokom NATO bombardovanja.
Radove na mostu obišli su potpredsednica Vlade i resorna ministarka Zorana Mihajlović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović i šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici.
Razlika između starog i novog mosta je u tome da će lukovi na obodima mosta, umesto od betona, sada biti od čelika, a on će takođe biti drumsko-železnički.
Posle rušenja mosta u NATO bombardovanju, 2000. godine je pušten u saobraćaj privremeni montažno-demontažni drumsko-železnički most, koji zbog svoje male visine prilikom visokih vodostaja Dunava predstavlja prepreku za plovidbu rečnih brodova.
Premošćen Dunav:Dotakli se lukovi Žeželjevog mosta
Preko tog mosta odvija se jednosmerni drumski saobraćaj.
U trenutku kada preko mosta treba da prođe voz, drumski saobraćaj se obustavlja.
ZA MILIMETAR...
Pri susretu sa radnicima i predstavnicima izvođača na sredini novog mosta, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je rekao da su, prema izveštaju projektanta, u petak u popodnevnim satima, "sa greškom od svega nekoliko milimetara", spojeni lukovi mosta sa bačke i sremske strane, te da je današnji prelazak preko njega simbolično označio "da smo uspešno ponovo premostili Dunav".
"Nećemo se osvrtati na probleme koji su pratili izgradnju mosta, gledaćemo u budućnost da završimo pristupne saobraćajnice i da se ukloni privremeni most, te da na proleće novi Žeželjev most bude u punoj funkciji", kazao je Mirović.
Dodao je da će se tek onda, kada tom železničkom trasom budu prolazili vozovi brzinom većom od 120 kilometara na sat i kada se od Novog Sada do Beograda bude putovalo četrdesetak minuta, u punoj meri shvatiti značaj zajedničkog poduhvata.
Zorana Mihajlović je rekla da "Žeželjev most" spaja jednu prošlost i ogroman prostor za lepu budućnost.
"Kada dođete na ovaj most ne možete da se ne setite i 23. aprila 1999. godine kada je srušen i svih 78 dana bombardovanja koje je naša zemlja pretrpela. Na današnji dan, odnosno u petak, kada je most spojen, tog trenutka je prestalo bombardovanje Novosađanki i Novosađana. Posle 18 godina opet imamo most, koji će u februaru imati železničke pruge, a mesec-dva posle toga i pristupne puteve", kazala je Zorana Mihajlović.
Dodala je da je taj most veoma značajan za razvoj Srbije, jer je deo projekta modernizacije pruge Beograd-Budimpešta, "kao i najvažnijeg svetskog globalnog projekta 'Jedan pojas jedan put'".
Ambasador Sem Fabrici podsetio je da je EU za izgradnju mosta dala donaciju u iznosu od 34 miliona evra.
Prema njegovim rečima, most je važan i za celu Srbiju, jer je deo koridora 10, jednog od glavnih saobraćajnih koridora u ovom delu Evrope, i deo je nove transportne politike Srbije, u sklopu procesa pristupanja Srbije EU.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte