Time je realizovan dogovor koji je Ministarstvo građevinarstva napravilo sa kompanijom "Azvi" sredinom avgusta, kada su i postavljeni precizni rokovi za izvođenje radova.
Železnički saobraćaj preko novog mosta biće pušten krajem februara neredne godine, a kasnije i drumski saobraćaj, javlja RTS.
Novi most je dugačak 474 metra, ima dva železnička koloseka za brzine do 160 kilometara na sat, dve trake za drumski saobraćaj i dve biciklističke staze.
Most je replika starog Žeželjevog mosta koji je srušen 1999. godine tokom NATO bombardovanja.
Radove na mostu obišli su potpredsednica Vlade i resorna ministarka Zorana Mihajlović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović i šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici.
Razlika između starog i novog mosta je u tome da će lukovi na obodima mosta, umesto od betona, sada biti od čelika, a on će takođe biti drumsko-železnički.
Posle rušenja mosta u NATO bombardovanju, 2000. godine je pušten u saobraćaj privremeni montažno-demontažni drumsko-železnički most, koji zbog svoje male visine prilikom visokih vodostaja Dunava predstavlja prepreku za plovidbu rečnih brodova.
Premošćen Dunav:Dotakli se lukovi Žeželjevog mosta
Preko tog mosta odvija se jednosmerni drumski saobraćaj.
U trenutku kada preko mosta treba da prođe voz, drumski saobraćaj se obustavlja.
ZA MILIMETAR...
Pri susretu sa radnicima i predstavnicima izvođača na sredini novog mosta, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je rekao da su, prema izveštaju projektanta, u petak u popodnevnim satima, "sa greškom od svega nekoliko milimetara", spojeni lukovi mosta sa bačke i sremske strane, te da je današnji prelazak preko njega simbolično označio "da smo uspešno ponovo premostili Dunav".
"Nećemo se osvrtati na probleme koji su pratili izgradnju mosta, gledaćemo u budućnost da završimo pristupne saobraćajnice i da se ukloni privremeni most, te da na proleće novi Žeželjev most bude u punoj funkciji", kazao je Mirović.
Dodao je da će se tek onda, kada tom železničkom trasom budu prolazili vozovi brzinom većom od 120 kilometara na sat i kada se od Novog Sada do Beograda bude putovalo četrdesetak minuta, u punoj meri shvatiti značaj zajedničkog poduhvata.
Zorana Mihajlović je rekla da "Žeželjev most" spaja jednu prošlost i ogroman prostor za lepu budućnost.
"Kada dođete na ovaj most ne možete da se ne setite i 23. aprila 1999. godine kada je srušen i svih 78 dana bombardovanja koje je naša zemlja pretrpela. Na današnji dan, odnosno u petak, kada je most spojen, tog trenutka je prestalo bombardovanje Novosađanki i Novosađana. Posle 18 godina opet imamo most, koji će u februaru imati železničke pruge, a mesec-dva posle toga i pristupne puteve", kazala je Zorana Mihajlović.
Dodala je da je taj most veoma značajan za razvoj Srbije, jer je deo projekta modernizacije pruge Beograd-Budimpešta, "kao i najvažnijeg svetskog globalnog projekta 'Jedan pojas jedan put'".
Ambasador Sem Fabrici podsetio je da je EU za izgradnju mosta dala donaciju u iznosu od 34 miliona evra.
Prema njegovim rečima, most je važan i za celu Srbiju, jer je deo koridora 10, jednog od glavnih saobraćajnih koridora u ovom delu Evrope, i deo je nove transportne politike Srbije, u sklopu procesa pristupanja Srbije EU.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Fenerbahče otpustio Bobana Marjanovića? Povratak u Evropu pretvara se u katastrofu!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
U Beogradu sneg do 30 centimetara! Hitno upozorenje RHMZ-a, upaljen crveni meteoalarm zbog mećave