Svetski "bum" električnih automobila

Prodaja električnih vozila povećana je za 63 odsto na globalnom nivou, navode ekonomski portali

Često apostrofirana kao najveći svetski zagađivač, Kina grabi ka tituli "zelene" nacije, barem kada su električni automobili u pitanju.

Globalni automobilski lider

U trećem kvartalu ove godine više od polovine svih električnih automobila u svetu prodato je upravo u Kini. Ovo je posledica daljeg pooštravanja mera koje kineska Vlada sprovodi u cilju zaštite životne sredine, odnosno kako bi se smanjila emisija štetnih gasova.

Drugo najveće tržište za električne automobile je Evropa, dok je na trećem mestu Severna Amerika.

Kako navodi "Blumberg", prodaja električnih i hibridnih vozila dostigla je rekordni nivo u trećem kvartalu ove godine sa preko 287.000 prodatih vozila, što je povećanje od čak 63 odsto nego u prethodnom kvartalu.

Analize upućuju na to da će prodaja ove godine premašiti milion električnih vozila.

Samo za bogate?

Tržište električnih vozila je iz godine u godinu u sve većem porastu, velikim delom i zbog širenja infrastrukture za električna vozila, odnosno stanica za punjenje tih vozila.

Takođe i povlastice koje pojedine države nude vozačima ovakvih vozila imaju bitnu ulogu prilikom njihove kupovine.

Neke zemlje i gradovi najavili su spuštanje nivoa zagađenja vazduha, pa je jedan od mogućih poteza i kompletna zabrana prodaje automobila pokretanih fosilnim gorivima.

Neki svetski centri su već najavili zabranu za dizele od 2025. godine, a Francuska i Velika Britanija planiraju da zabrane klasične automobile do 2040. godine, dok Holandija planira da najkasnije do 2030. godine dozvoli isključivo prodaju automobila koji direktno ne zagađuju životnu sredinu.

Često apostrofirana kao najveći svetski zagađivač, Kina grabi ka tituli "zelene" nacije, barem kada su električni automobili u pitanju.

Globalni automobilski lider

U trećem kvartalu ove godine više od polovine svih električnih automobila u svetu prodato je upravo u Kini. Ovo je posledica daljeg pooštravanja mera koje kineska Vlada sprovodi u cilju zaštite životne sredine, odnosno kako bi se smanjila emisija štetnih gasova.

Drugo najveće tržište za električne automobile je Evropa, dok je na trećem mestu Severna Amerika.

Kako navodi "Blumberg", prodaja električnih i hibridnih vozila dostigla je rekordni nivo u trećem kvartalu ove godine sa preko 287.000 prodatih vozila, što je povećanje od čak 63 odsto nego u prethodnom kvartalu.

Analize upućuju na to da će prodaja ove godine premašiti milion električnih vozila.

Samo za bogate?

Tržište električnih vozila je iz godine u godinu u sve većem porastu, velikim delom i zbog širenja infrastrukture za električna vozila, odnosno stanica za punjenje tih vozila.

Takođe i povlastice koje pojedine države nude vozačima ovakvih vozila imaju bitnu ulogu prilikom njihove kupovine.

Neke zemlje i gradovi najavili su spuštanje nivoa zagađenja vazduha, pa je jedan od mogućih poteza i kompletna zabrana prodaje automobila pokretanih fosilnim gorivima.

Neki svetski centri su već najavili zabranu za dizele od 2025. godine, a Francuska i Velika Britanija planiraju da zabrane klasične automobile do 2040. godine, dok Holandija planira da najkasnije do 2030. godine dozvoli isključivo prodaju automobila koji direktno ne zagađuju životnu sredinu.

Često apostrofirana kao najveći svetski zagađivač, Kina grabi ka tituli "zelene" nacije, barem kada su električni automobili u pitanju.

Globalni automobilski lider

U trećem kvartalu ove godine više od polovine svih električnih automobila u svetu prodato je upravo u Kini. Ovo je posledica daljeg pooštravanja mera koje kineska Vlada sprovodi u cilju zaštite životne sredine, odnosno kako bi se smanjila emisija štetnih gasova.

Drugo najveće tržište za električne automobile je Evropa, dok je na trećem mestu Severna Amerika.

Kako navodi "Blumberg", prodaja električnih i hibridnih vozila dostigla je rekordni nivo u trećem kvartalu ove godine sa preko 287.000 prodatih vozila, što je povećanje od čak 63 odsto nego u prethodnom kvartalu.

Analize upućuju na to da će prodaja ove godine premašiti milion električnih vozila.

Samo za bogate?

Tržište električnih vozila je iz godine u godinu u sve većem porastu, velikim delom i zbog širenja infrastrukture za električna vozila, odnosno stanica za punjenje tih vozila.

Takođe i povlastice koje pojedine države nude vozačima ovakvih vozila imaju bitnu ulogu prilikom njihove kupovine.

Neke zemlje i gradovi najavili su spuštanje nivoa zagađenja vazduha, pa je jedan od mogućih poteza i kompletna zabrana prodaje automobila pokretanih fosilnim gorivima.

Neki svetski centri su već najavili zabranu za dizele od 2025. godine, a Francuska i Velika Britanija planiraju da zabrane klasične automobile do 2040. godine, dok Holandija planira da najkasnije do 2030. godine dozvoli isključivo prodaju automobila koji direktno ne zagađuju životnu sredinu.