Modna marka "Guči" (Gucci) je najpoželjniji dizajnerski brend na svetu, budući da bi jedan od pet potrošača kupio proizvode sa tim znakom kada bi sebi mogao da ih priušti, pokazala je Internet anketa, u kojoj je učestvovalo više od 25.000 ljudi iz 48 država.

I u Srbiji je ovaj brend popularan: nemamo "Guči" prodavnicu, ali znamo da se snađemo - kupujemo u inostranstvu, od "šanera", a neki su spremni da nose i "lažnjake" jer im je toliko važno da "šetaju" čuveni logo - dva isprepletena slova "G", pa makar bili i "made in China".

MONDO je imao čast da upozna Patriciju Guči (54), praunuku Guča Gučija, koji je 1921. u Firenci osnovao sada već čuveni brend.

Patricija je došla u Novi Sad na Nedelju srpske mode, da promoviše svoju knjigu "Guči: Istina o jednoj uspešnoj dinastiji".

"U knjizi sam opisala kako se moj deda u hotelu 'Savoj' u Londonu, divio luksuznom prtljagu bogatih gostiju, među kojima je bilo i plemstva. Tada je odlučio da će jednog dana koferi poput tih nositi njegovo ime", rekla nam je Patricija u Novom Sadu i objasnila da dok je bila dete uopšte nije shvatala kakvog je porekla.

"Tek kasnije, kao tinejdžerka, uvidela sam da je moje prezime poznato mnogima, da je brend koji nosi naše ime svetski poznat. Počela sam i da radim za kompaniju, ali mi nije bilo lako - bila sam okružena muškim članovima familije koji imaju pravi toskanski karakter, koji uopšte nije lak. Morala sam mnogo da radim da bih se dokazala, ali i da se naviknem na njihove svađe, koje su bile česte. To sam sve opisala u svojoj knjizi."

Šta ste još opisali?

"Ovo je autobiografska knjiga. Opisala sam najznačajnije trenutke u vezi sa razvojem brenda, ali i sve što je pratilo taj uspon - probleme u familiji, pre svega, ubistvo mog strica, razne intrige."

Nećemo vam sada prepričavati sve te događaje, da bi vam čitanje knjige bilo zanimljivije, ali ćemo vam reči ono čega u knjizi nema - da je Patricija Guči veoma ljubazna, sve vreme nasmejana, da je na sebi imala koktel haljinu od zelene čipke, bez rukava, oko vrata cvetnu marama, na nogama crne salonke. Od nakita samo jedan krupan prsten, tirkiz minđuše i ručni sat.

Da li je sve na njoj "Guči"?

"Naravno da nije. Ja se i sama bavim dizajnom odeće, mada i slikam, pišem knjige. Ako vas interesuje koje brendove volim, odgovoriću vam - francuski 'Erme'. Imaju odlične proizvode od kože, a i moj otac im se divio."

Šta bi osnivač "Guči" imperije rekao u vezi sa današnjom modom?

"Pretpostavljam da mu se posledica globalizacije ne bi dopala. Svi su sada isto obučeni, malo je onih koji žele da se razlikuju, da budu originalni."

Šta za vas, kao nekoga koje dizajnirao modele za "Guči" kolekcije, znači biti originalan, imati stil?

"Treba biti hrabar, eksperimentisati, dok ne pronađete ono što najviše odgovara vašem karakteru, vašoj ličnosti, pa makar to bile i bele čizme uz žuti mantil. Nije važno da li je to što nosite neki poznati brend ili ne, da li je skupo ili ne, već da vam pristaje. Ne preterujte sa detaljima i sa nakitom. Ako obučete haljinu neka bude kvalitetna, dobro sašivena i ništa vam više ne treba."