Četiri sata u zatvorenoj sobi punoj dima iz dizela

"Padaju glave" u VW-u zbog skandaloznih testova

Nakon vesti o skandaloznom testiranju na majmunima i ljudima pojavili su se i njihovi detalji.

U laboratoriji u Novom Meksiku 2014. godine deset makaki majmuna je u hermetički zatvorenoj prostoriji gledalo crtane filmove i četiri sata udisalo gasove iz jedne "folksvagen bube" sa dizel motorom, dok je druga grupa majmuna, poređenja radi, bila izložena dimu iz Fordovog dizel pikapa.

Nakon toga, oni su, pod anestezijom, ispitivani kako bi se utvrdilo koliki uticaj imaju isparenja na njihove organizme.

Slični eksperimenti su sprovođeni i na ljudima.

Testiranja su obavljena kako bi se pokazalo da je nova dizel tehnologija daleko čistija. Ono što tad nije bilo poznato jeste da je u pitanju zloglasni VW dizel motor sa "dorađenim" softverom koji je pokazivao netačne vrednosti emisije štetnih gasova.

A upravo su ti motori sa namerno neispravnim softverom doveli do "dizelgejta", u okviru kog je Folksvagen u Sjedinjenim Državama dobio kaznu od ukupno 26 milijardi dolara.

Ceo eksperiment je bio sproveden kako bi se opovrgli dokazi Svetske zdravstvene organizacije da su isparenja iz dizel motora kancerogena, što je dovelo i do globalne inicijative da se dizeli zabrane u mnogim svetskim gradovima.

Tojota izbacuje dizel motore iz "gradskih" modela

Folksvagen, Daimler i BMW su rekli da je u pitanju bilo legitimno naučno istraživanje. Međutim, druga dva nemačka proizvođača su saopštila da nisu znali da za VW-ove eksperimente na majmunima.

Reagovala je i nemačka vlada, koja je osudila eksperimente i pozvala Folksvagen da se distancira od njih. Portparol nemačke kancelarke, Angele Merkel je izjavio da ne postoji etičko opravdanje za testove na majmunima i ljudima.

"Oni pokreću mnoga kritična pitanja za one koji stoje iza ovih testova, i na ova pitanja hitno treba odgovoriti," rekao je portparol gospođe Merkel.

Povodom svega ovoga, Folksvagen je saopštio da je suspendovao šefa odeljenja za spoljne odnose i održivi razvoj zbog kontroverze oko eksperimenata na majmunima. Kompanija je saopštila da Tomas Steg više neće obavljati svoje dužnosti i to na sopstveni zahtev.

Kampanja ZA dizel

Devedesetih godina proizvođači automobila su ubedili evropske lidere da su dizeli pravo rešenje u borbi protiv klimatskih promena jer imaju efikasnije sagorevanje u odnosu na benzince. Kao rezultat, skoro sve evropske zemlje su manje oporezovale dizel gorivo od benzina, čime je ono postalo i jeftinije.

Proizvođači automobila su predstavljali kako je moderna tehnologija uspela da reši probleme dizel motora, a to su emisija azotnih oksida i čestica čađi koji dovode do astme, srčanih napada i kancera.

U laboratorijama automobili sa dizel motorima su prolazili testove bez problema. Međutim, kasnija istraživanja koje su sprovele vlade Velike Britanije, Francuske i Nemačke, pokazali su da su na putu rezultati potpuno drugačiji i da su ti testni modeli bili napravljeni samo za testiranje.

Akcija Grinpisa protiv VW-a

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Nakon vesti o skandaloznom testiranju na majmunima i ljudima pojavili su se i njihovi detalji.

U laboratoriji u Novom Meksiku 2014. godine deset makaki majmuna je u hermetički zatvorenoj prostoriji gledalo crtane filmove i četiri sata udisalo gasove iz jedne "folksvagen bube" sa dizel motorom, dok je druga grupa majmuna, poređenja radi, bila izložena dimu iz Fordovog dizel pikapa.

Nakon toga, oni su, pod anestezijom, ispitivani kako bi se utvrdilo koliki uticaj imaju isparenja na njihove organizme.

Slični eksperimenti su sprovođeni i na ljudima.

Testiranja su obavljena kako bi se pokazalo da je nova dizel tehnologija daleko čistija. Ono što tad nije bilo poznato jeste da je u pitanju zloglasni VW dizel motor sa "dorađenim" softverom koji je pokazivao netačne vrednosti emisije štetnih gasova.

A upravo su ti motori sa namerno neispravnim softverom doveli do "dizelgejta", u okviru kog je Folksvagen u Sjedinjenim Državama dobio kaznu od ukupno 26 milijardi dolara.

Ceo eksperiment je bio sproveden kako bi se opovrgli dokazi Svetske zdravstvene organizacije da su isparenja iz dizel motora kancerogena, što je dovelo i do globalne inicijative da se dizeli zabrane u mnogim svetskim gradovima.

Tojota izbacuje dizel motore iz "gradskih" modela

Folksvagen, Daimler i BMW su rekli da je u pitanju bilo legitimno naučno istraživanje. Međutim, druga dva nemačka proizvođača su saopštila da nisu znali da za VW-ove eksperimente na majmunima.

Reagovala je i nemačka vlada, koja je osudila eksperimente i pozvala Folksvagen da se distancira od njih. Portparol nemačke kancelarke, Angele Merkel je izjavio da ne postoji etičko opravdanje za testove na majmunima i ljudima.

"Oni pokreću mnoga kritična pitanja za one koji stoje iza ovih testova, i na ova pitanja hitno treba odgovoriti," rekao je portparol gospođe Merkel.

Povodom svega ovoga, Folksvagen je saopštio da je suspendovao šefa odeljenja za spoljne odnose i održivi razvoj zbog kontroverze oko eksperimenata na majmunima. Kompanija je saopštila da Tomas Steg više neće obavljati svoje dužnosti i to na sopstveni zahtev.

Kampanja ZA dizel

Devedesetih godina proizvođači automobila su ubedili evropske lidere da su dizeli pravo rešenje u borbi protiv klimatskih promena jer imaju efikasnije sagorevanje u odnosu na benzince. Kao rezultat, skoro sve evropske zemlje su manje oporezovale dizel gorivo od benzina, čime je ono postalo i jeftinije.

Proizvođači automobila su predstavljali kako je moderna tehnologija uspela da reši probleme dizel motora, a to su emisija azotnih oksida i čestica čađi koji dovode do astme, srčanih napada i kancera.

U laboratorijama automobili sa dizel motorima su prolazili testove bez problema. Međutim, kasnija istraživanja koje su sprovele vlade Velike Britanije, Francuske i Nemačke, pokazali su da su na putu rezultati potpuno drugačiji i da su ti testni modeli bili napravljeni samo za testiranje.

Akcija Grinpisa protiv VW-a

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Nakon vesti o skandaloznom testiranju na majmunima i ljudima pojavili su se i njihovi detalji.

U laboratoriji u Novom Meksiku 2014. godine deset makaki majmuna je u hermetički zatvorenoj prostoriji gledalo crtane filmove i četiri sata udisalo gasove iz jedne "folksvagen bube" sa dizel motorom, dok je druga grupa majmuna, poređenja radi, bila izložena dimu iz Fordovog dizel pikapa.

Nakon toga, oni su, pod anestezijom, ispitivani kako bi se utvrdilo koliki uticaj imaju isparenja na njihove organizme.

Slični eksperimenti su sprovođeni i na ljudima.

Testiranja su obavljena kako bi se pokazalo da je nova dizel tehnologija daleko čistija. Ono što tad nije bilo poznato jeste da je u pitanju zloglasni VW dizel motor sa "dorađenim" softverom koji je pokazivao netačne vrednosti emisije štetnih gasova.

A upravo su ti motori sa namerno neispravnim softverom doveli do "dizelgejta", u okviru kog je Folksvagen u Sjedinjenim Državama dobio kaznu od ukupno 26 milijardi dolara.

Ceo eksperiment je bio sproveden kako bi se opovrgli dokazi Svetske zdravstvene organizacije da su isparenja iz dizel motora kancerogena, što je dovelo i do globalne inicijative da se dizeli zabrane u mnogim svetskim gradovima.

Tojota izbacuje dizel motore iz "gradskih" modela

Folksvagen, Daimler i BMW su rekli da je u pitanju bilo legitimno naučno istraživanje. Međutim, druga dva nemačka proizvođača su saopštila da nisu znali da za VW-ove eksperimente na majmunima.

Reagovala je i nemačka vlada, koja je osudila eksperimente i pozvala Folksvagen da se distancira od njih. Portparol nemačke kancelarke, Angele Merkel je izjavio da ne postoji etičko opravdanje za testove na majmunima i ljudima.

"Oni pokreću mnoga kritična pitanja za one koji stoje iza ovih testova, i na ova pitanja hitno treba odgovoriti," rekao je portparol gospođe Merkel.

Povodom svega ovoga, Folksvagen je saopštio da je suspendovao šefa odeljenja za spoljne odnose i održivi razvoj zbog kontroverze oko eksperimenata na majmunima. Kompanija je saopštila da Tomas Steg više neće obavljati svoje dužnosti i to na sopstveni zahtev.

Kampanja ZA dizel

Devedesetih godina proizvođači automobila su ubedili evropske lidere da su dizeli pravo rešenje u borbi protiv klimatskih promena jer imaju efikasnije sagorevanje u odnosu na benzince. Kao rezultat, skoro sve evropske zemlje su manje oporezovale dizel gorivo od benzina, čime je ono postalo i jeftinije.

Proizvođači automobila su predstavljali kako je moderna tehnologija uspela da reši probleme dizel motora, a to su emisija azotnih oksida i čestica čađi koji dovode do astme, srčanih napada i kancera.

U laboratorijama automobili sa dizel motorima su prolazili testove bez problema. Međutim, kasnija istraživanja koje su sprovele vlade Velike Britanije, Francuske i Nemačke, pokazali su da su na putu rezultati potpuno drugačiji i da su ti testni modeli bili napravljeni samo za testiranje.

Akcija Grinpisa protiv VW-a

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.