Prvo je kopirao Mercedes, pa kupio Volvo, čuveni londonski taksi i Lotus, a sad je i 3 odsto Daimlera i još planira da pravi kineske automobile u srcu Zapadne Evrope
Kineska kompanija Džili Grup (puno ime: Zhejiang Geely Holding Group), drugi najveci privatni kineski proizvodac automobila, planira da u Volvoovoj fabrici u belgijskom Gentu krene sa proizvodnjom modela pod sopstvenim brendom Lync & Co.
Pogledajte fotografije prvog modela - 01:
Ovo bi bio prvi put da neki automobilski proizvodac iz Kine proizvodi sopstveni automobil u Zapadnoj Evropi. Kažemo "sopstveni" jer, konkretno, Džili vec proizvodi "svoje" automobile tamo jer je vlasnik Volvoa, Lotusa, kao i kompanije koja proizvodi cuveni londonski taksi.
Ovo nije jedina skorašnja aktivnost kineske kompanije, jer je pre nekoliko dana ona kupila tri odsto ucešca u Daimler AG-u. A prema pisanju svetskih ekonomskih medija, planira da u skorijoj buducnosti preuzme još 6,8 procenta. To ce Džiliju omoguciti da postane najveci akcionar najcuvenijeg nemackog proizvodaca automobila.
Za ovaj "napad" je najzaslužniji osnivac i vlasnik Džilija – Li Šufu.
Ovom preduzimljivom 54-godišnjem Kinezu automobili nisu bili prvi biznis, vec fotoaparati i frižideri.
Prvo je krenuo s fotkanjem turista pocetkom osamdesetih, da bi ubrzo otvorio prodavnicu foto-opreme koja mu je donela i prvu znacajniju zaradu.
Šufu je kompaniju Džili osnovao 1986. ali je i dalje bio daleko od auto-industrije, jer je poceo s proizvodnjom bele tehnike, tacnije frižidera i zamrzivaca, koji su u to vreme bili stvar prestiža u Kini.
Ideja o automobilima se rodila 1993. Medutim, kako od lokalnih vlasti nije dobio dozvolu za proizvodnju cetvorotockaša, okrenuo se dvotockašima. Prodaja skutera je devedesetih bila jedan od najprofitabilnijih biznisa u Kini.
U automobilski posao Šufu, napokon, ulazi 1998. godine kada je postao vecinski vlasnik jedne kompanije za izradu kamiona. Iste godine izlazi i prvi automobil pod brendom Džili.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.