Većina evropskih vozača i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem – zaključak je velikog istraživanja koje je Mazda sprovela na 11 najvećih evropskih tržišta.
Anketirano je preko 11 hiljada ljudi i njih 58 odsto smatra da "još predstoje velike inovacije i poboljšanja na benzinskim i dizel motorima". Najviše protivnika elektromobilima ima u Poljskoj gde se skoro dve trećine ispitanika izjasnilo u koristi SUS motora. Taj procenat je nešto niži u Nemačkoj, Španiji i Švedskoj.
Nadu da će dizelaši postojati i u budućnosti ima nešto više od 30 odsto vozača, s tim da se taj procenat penje do cifre od 58 odsto, kada su Poljaci u pitanju.
Zanimljivo je trećina vozača, a čak 54 odsto Italijana, navodi da bi, ako bi troškovi bili isti kao za električni automobil, radije odabrali benzinski ili dizel automobil.
Uprkos sve većoj popularnosti koju dobijaju autonomna vozila, samo trećina vozača "pozdravlja njihov dolazak", a ovaj tehnološki trend podržava samo 25 odsto Francuza i Holanđana. Pomalo je iznenađujuće da gotovo nema dokaza o većoj podršci samovozećim automobilima među mladim Evropljanima.
Ovi rezultati svakako odgovaraju Mazdi koja je razvila "Skyactiv-X", prvi komercijalni benzinski motor na svetu koji koristi kompresiono paljenje i kombinuje prednosti benzinskih i dizel motora kako bi postigao odlične performanse u smislu ekoloških karakteristika, snage i ubrzanja.
S druge strane, kao i većina drugih automobilskih kompanija, Mazda razvija tehnologije koje sve više olakšavaju vožnju, odnosno preuzimaju kontrola od vozača. Njihov cilj je "motorizovano društvo bez saobraćajnih nesreća". Pitanje je da li se ono može postići bez potpuno autonomnog saobraćaja, a to je nešto što (evropski) vozači baš i ne žele.
Da li vi vidite sebe u električnom, samonavodećem automobilu u (bliskoj) budućnosti? Pišite nam u komentarima…
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.