Do 2030. u svetu gušći saobraćaj uz manje gužvi

Za samo nekoliko godina današnji standard u kojem se većina ljudi vozi u vlastitom automobilu biće samo jedan od mnogih koncepata mobilnosti, predviđaju analitičari PwC-a

Prema istraživanju konsultanske kuće "Prajs Voterhaus Kupers" (PwC) broj automobila u Evropi i SAD-u mogao bi da se do 2030. smanji za 138 miliona u odnosu na postojeće stanje, vozila će se sve više deliti, gotovo 40 odsto kilometraže odradiće autonomni automobili, a 55 odsto od ukupnog broja biće električna vozila.

Istraživanje PwC-a pokazalo je da bi kao rezultat trenda deljenja vozila u Evropi do 2030. broj automobila mogao pasti s 280 na 200 miliona, a u SAD-u s 270 na 212 miliona. S druge strane, u Kini bi broj vozila mogao porasti na 280 miliona, s današnjih 180 miliona.

Izveštaj pod imenom "eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije" donosi niz na prvi pogled kontradiktornih nalaza. Iako bi do 2030. godine broj vozila u Evropi i SAD-u mogao dramatično da padne, saobraćaj na putevima će postati još gušći.

Isto tako, iako će broj novih registracija značajno da poraste, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači biće pod pritiskom. Ovde je naročito važan rast koncepta deljenja vozila s malim troškovima, kako predviđaju u PwC-u.

Trend deljenja automobila

Za samo nekoliko godina današnji standard u kojem se većina ljudi vozi u vlastitom vozilu biće samo jedan od mnogih koncepata mobilnosti, predviđaju analitičari PwC-a. Do 2030. godine više od 30 odsto pređenih kilometara biće u nekom od mnogobrojnih oblika "deljenja".

Da li nas čekaju ovakvi automobili?

Taj trend će se kombinovati s dva megatrenda u automobilskoj tehnologiji – elektrifikacijom pogona i razvoju autonomnih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55 odsto svih novih vozila bi mogli biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim sagorevanjem polagano izumirati.

Norveška prednjači

Očekuje se da će do prodora "deljenja" i autonomne mobilnosti doći najpre u Kini, što bi ovu zemlju učinilo vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije.

Kineska auto-industrija se ujedinjuje

Analitičari predviđaju da se novi trendovi međusobno komplementarni. Električna vozila su manje podložna kvarovima zahvaljujući jednostavnijem pogonu što je značajna prednost u slučaju kada se vozila dele i intenzivnije koriste, a autonomni automobili lako mogu postati "robo-taksi" ako se povežu s konceptima deljenja.

Robo-taksi stiže za četiri godine

Shodno tome, promet u sadašnjem obliku će proći kroz radikalne promene. Do 2030. verovatno će biti značajno manje vlasnika automobila, ali će se individualni promet značajno povećati. Kilometraža po čoveku u Evropi mogla bi do te godine narasti za 23 posto, na 5,88 milijardi kilometara.

Osim rasta stanovništva, razlog za ovo predviđanje je i povećanje korišćenja autonomnih automobila od strane ljudi koji danas ne voze. Ali se i očekuje da će autonomna vozila imati više "praznih" vožnji od današnjih taksija.

Ipak bez haosa na putevima

Međutim, najznačajnije je da povećanje saobraćaja neće prouzrokovati haos na putevima jer će se, zbog sve veće međusobne povezanosti, pojedinačni slučajevi lakše organizovati.

Kako izbeći fantomske gužve?

Prema PwC-u, broj novih registracija godišnje u Evropi mogao bi da se poveća za 30 odsto, na više od 24 miliona automobila do 2030., što znači da će proizvođači i dobavljači automobila morati dodatno da ulažu u nove kapacitete za proizvodnju i razvoj posebno novih, visokospecijalizovanih vozila i to po mnogo nižim cenama.

Sada elektromobili samo za bogate

Očekuje se i da se pojaviti novi konkurenti iz tehnološkog sektora koji će tražiti priliku da se probiju na auto tržište. U studiji PwC-ove kompanije za strateško savetovanje procenjuje se da bi udeo konvencionalnih igrača u dobiti globalne industrije mogao da padne, sa sadašnjih 85 odsto na manje od 50 odsto do 2030. godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Prema istraživanju konsultanske kuće "Prajs Voterhaus Kupers" (PwC) broj automobila u Evropi i SAD-u mogao bi da se do 2030. smanji za 138 miliona u odnosu na postojeće stanje, vozila će se sve više deliti, gotovo 40 odsto kilometraže odradiće autonomni automobili, a 55 odsto od ukupnog broja biće električna vozila.

Istraživanje PwC-a pokazalo je da bi kao rezultat trenda deljenja vozila u Evropi do 2030. broj automobila mogao pasti s 280 na 200 miliona, a u SAD-u s 270 na 212 miliona. S druge strane, u Kini bi broj vozila mogao porasti na 280 miliona, s današnjih 180 miliona.

Izveštaj pod imenom "eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije" donosi niz na prvi pogled kontradiktornih nalaza. Iako bi do 2030. godine broj vozila u Evropi i SAD-u mogao dramatično da padne, saobraćaj na putevima će postati još gušći.

Isto tako, iako će broj novih registracija značajno da poraste, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači biće pod pritiskom. Ovde je naročito važan rast koncepta deljenja vozila s malim troškovima, kako predviđaju u PwC-u.

Trend deljenja automobila

Za samo nekoliko godina današnji standard u kojem se većina ljudi vozi u vlastitom vozilu biće samo jedan od mnogih koncepata mobilnosti, predviđaju analitičari PwC-a. Do 2030. godine više od 30 odsto pređenih kilometara biće u nekom od mnogobrojnih oblika "deljenja".

Da li nas čekaju ovakvi automobili?

Taj trend će se kombinovati s dva megatrenda u automobilskoj tehnologiji – elektrifikacijom pogona i razvoju autonomnih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55 odsto svih novih vozila bi mogli biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim sagorevanjem polagano izumirati.

Norveška prednjači

Očekuje se da će do prodora "deljenja" i autonomne mobilnosti doći najpre u Kini, što bi ovu zemlju učinilo vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije.

Kineska auto-industrija se ujedinjuje

Analitičari predviđaju da se novi trendovi međusobno komplementarni. Električna vozila su manje podložna kvarovima zahvaljujući jednostavnijem pogonu što je značajna prednost u slučaju kada se vozila dele i intenzivnije koriste, a autonomni automobili lako mogu postati "robo-taksi" ako se povežu s konceptima deljenja.

Robo-taksi stiže za četiri godine

Shodno tome, promet u sadašnjem obliku će proći kroz radikalne promene. Do 2030. verovatno će biti značajno manje vlasnika automobila, ali će se individualni promet značajno povećati. Kilometraža po čoveku u Evropi mogla bi do te godine narasti za 23 posto, na 5,88 milijardi kilometara.

Osim rasta stanovništva, razlog za ovo predviđanje je i povećanje korišćenja autonomnih automobila od strane ljudi koji danas ne voze. Ali se i očekuje da će autonomna vozila imati više "praznih" vožnji od današnjih taksija.

Ipak bez haosa na putevima

Međutim, najznačajnije je da povećanje saobraćaja neće prouzrokovati haos na putevima jer će se, zbog sve veće međusobne povezanosti, pojedinačni slučajevi lakše organizovati.

Kako izbeći fantomske gužve?

Prema PwC-u, broj novih registracija godišnje u Evropi mogao bi da se poveća za 30 odsto, na više od 24 miliona automobila do 2030., što znači da će proizvođači i dobavljači automobila morati dodatno da ulažu u nove kapacitete za proizvodnju i razvoj posebno novih, visokospecijalizovanih vozila i to po mnogo nižim cenama.

Sada elektromobili samo za bogate

Očekuje se i da se pojaviti novi konkurenti iz tehnološkog sektora koji će tražiti priliku da se probiju na auto tržište. U studiji PwC-ove kompanije za strateško savetovanje procenjuje se da bi udeo konvencionalnih igrača u dobiti globalne industrije mogao da padne, sa sadašnjih 85 odsto na manje od 50 odsto do 2030. godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Prema istraživanju konsultanske kuće "Prajs Voterhaus Kupers" (PwC) broj automobila u Evropi i SAD-u mogao bi da se do 2030. smanji za 138 miliona u odnosu na postojeće stanje, vozila će se sve više deliti, gotovo 40 odsto kilometraže odradiće autonomni automobili, a 55 odsto od ukupnog broja biće električna vozila.

Istraživanje PwC-a pokazalo je da bi kao rezultat trenda deljenja vozila u Evropi do 2030. broj automobila mogao pasti s 280 na 200 miliona, a u SAD-u s 270 na 212 miliona. S druge strane, u Kini bi broj vozila mogao porasti na 280 miliona, s današnjih 180 miliona.

Izveštaj pod imenom "eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije" donosi niz na prvi pogled kontradiktornih nalaza. Iako bi do 2030. godine broj vozila u Evropi i SAD-u mogao dramatično da padne, saobraćaj na putevima će postati još gušći.

Isto tako, iako će broj novih registracija značajno da poraste, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači biće pod pritiskom. Ovde je naročito važan rast koncepta deljenja vozila s malim troškovima, kako predviđaju u PwC-u.

Trend deljenja automobila

Za samo nekoliko godina današnji standard u kojem se većina ljudi vozi u vlastitom vozilu biće samo jedan od mnogih koncepata mobilnosti, predviđaju analitičari PwC-a. Do 2030. godine više od 30 odsto pređenih kilometara biće u nekom od mnogobrojnih oblika "deljenja".

Da li nas čekaju ovakvi automobili?

Taj trend će se kombinovati s dva megatrenda u automobilskoj tehnologiji – elektrifikacijom pogona i razvoju autonomnih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55 odsto svih novih vozila bi mogli biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim sagorevanjem polagano izumirati.

Norveška prednjači

Očekuje se da će do prodora "deljenja" i autonomne mobilnosti doći najpre u Kini, što bi ovu zemlju učinilo vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije.

Kineska auto-industrija se ujedinjuje

Analitičari predviđaju da se novi trendovi međusobno komplementarni. Električna vozila su manje podložna kvarovima zahvaljujući jednostavnijem pogonu što je značajna prednost u slučaju kada se vozila dele i intenzivnije koriste, a autonomni automobili lako mogu postati "robo-taksi" ako se povežu s konceptima deljenja.

Robo-taksi stiže za četiri godine

Shodno tome, promet u sadašnjem obliku će proći kroz radikalne promene. Do 2030. verovatno će biti značajno manje vlasnika automobila, ali će se individualni promet značajno povećati. Kilometraža po čoveku u Evropi mogla bi do te godine narasti za 23 posto, na 5,88 milijardi kilometara.

Osim rasta stanovništva, razlog za ovo predviđanje je i povećanje korišćenja autonomnih automobila od strane ljudi koji danas ne voze. Ali se i očekuje da će autonomna vozila imati više "praznih" vožnji od današnjih taksija.

Ipak bez haosa na putevima

Međutim, najznačajnije je da povećanje saobraćaja neće prouzrokovati haos na putevima jer će se, zbog sve veće međusobne povezanosti, pojedinačni slučajevi lakše organizovati.

Kako izbeći fantomske gužve?

Prema PwC-u, broj novih registracija godišnje u Evropi mogao bi da se poveća za 30 odsto, na više od 24 miliona automobila do 2030., što znači da će proizvođači i dobavljači automobila morati dodatno da ulažu u nove kapacitete za proizvodnju i razvoj posebno novih, visokospecijalizovanih vozila i to po mnogo nižim cenama.

Sada elektromobili samo za bogate

Očekuje se i da se pojaviti novi konkurenti iz tehnološkog sektora koji će tražiti priliku da se probiju na auto tržište. U studiji PwC-ove kompanije za strateško savetovanje procenjuje se da bi udeo konvencionalnih igrača u dobiti globalne industrije mogao da padne, sa sadašnjih 85 odsto na manje od 50 odsto do 2030. godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.