Radovi treba da budu završeni u narednih 18 meseci.
U toku je rasčišćavanje terena koje će trajati mesec, mesec i po dana, a nakon toga kreće izgradnja objekta i perona.
Specifičnost nove stanice biće u tome što će se na jednom mestu ukrštati međugradski, međumesni i turistički saobraćaj.
Projektom je predviđeno da stanica bude površine 13.000 metara kvadratnih, a radovi će koštati 25 miliona evra. Grad je obezbedio građevinsko zemljište, a BAS preduzeće finansira izgradnju stanice.
Radove je danas obišao gradonačelnik Beograda Siniša Mali koji je rekao da je to još jedna kockica u mozaiku koji se zove sređivanje saobraćajne infrastrukture u gradu.
"Nova stanica doprineće smanjivanju gužve u centru grada. Dnevno sa postojeće autobuske stanice krene i pristigne 1.200 autobusa što stvara ogromne gužve u centru grada", rekao je gradonačelnik.
Ovo je, dodao je, deo plana kompletnog sređivanja saobraćajne infrastrukture u gradu i smanjenja gužvi.
"Prokop smo čekali četiri decenije i on je od pre dve godine u funkciji. Danas ispunjavamo još jedno obećanje jer počinjemo da gradimo autobusku stanicu, a ostaju nam novi Savski most, most preko Dunava kod Ade Huje i centralni tunel koji će povezivati Savski afmiteatar sa Bulevarom despota Stefana. Prema sadašnjim planovima, 2020. godine počećemo izgradnju metroa i zajedno sa razvojem 'Bg voza', autobuska stanica predstavlja deo plana sređivanja saobraćajne infrastrukture i smanjenja gužvi u gradu. Svakog dana sa postojeće autobuske stanice imamo 1.200 polazaka, što stvara veliku gužvu. Takođe, izgradnjom nove autobuske stanice omogućićemo da projekat 'Beograd na vodi' uđe u drugu fazu razvoja", rekao je Mali.
Generalni direktor saobraćajnog Instituta CIP Milutin Ignjatović, koji je projektovao buduću autobusku staniocu, naglasio je da će to biti najveća stanica u Evropi, sa više od 50 perona i više od 70 parking mesta.
"Ovo će biti najbolja i najlepša autobuska stanica u Evropi. Projektovana je po svim evropskim standardima", rekao je Ignjatović.
Arhitekta nove autobuske stanice Vladimir Lojanica kaže da će na novoj lokaciji biti veliki saobraćajni čvor koji će objediniti međugradski, međumesni i turistički autobuski saobraćaj, ali i železnmički saobraćaj.
"Osim staničnih objekata planirana je izgradnja i objekata komercijalne i poslovne namene. Objekat će se po funkcionalnim karakteristikama uklapati u modernistički ambijent Novog Beograda", pojasnio je Lojanica.
Izgradnju objekta finansira BAS, a generalni direktor te firme Anđelko Mučibabić kaže da je početak radova "istorijski trenutak" i da će kada bude završena nova autobuska stanica benefit osetiti Beograđani, ali i građani cele Srbije.
"Nova stanica će rasteretiti saobraćaj u centru grada gde su bile velike gužve", pojasnio je on.
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Partizan je u problemu, a postoji samo jedno rešenje: Prvi ispit je pao, vreme je za popravni!
Prvo oglašavanje Čede Jovanovića o razvodu: "Nešto se čoveku desi što ne može da sanja, ja sam to doživeo "
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma