Jedan od najcenjenijih italijanskih brendova, Lanča krajem osamdesetih je predstavila neverovatan model "tema 8.32"
Nakon "pasata W8", u prodaji je i "lanča tema" (Thema) posebne oznake "8.32" i to po ceni od 24 hiljade evra. Ako se pitate zašto jedan, na prvi pogled običan, automobil iz 1987. može da košta sada toliko, otkrićemo vam tajnu – jer ima veze sa Ferarijem.
"Lanča tema" je bila klasična limuzina srednje klase, iste arhitekture kao "fijat kroma" i "alfa romeo 164". Kao i svaka "lanča" imala je dozu luksuza u sebi, ali ova konkretna je imala i nešto dodatno.
Osim zadnjeg spojlera na uvlačenja, ispod haube se nalazi Ferarijev V8 motor sa 32 ventila (otud oznaka "8.32"). Iz zapremine od 3.000 kubika izlazila je snaga od 215 konja. Iako to ne zvuči mnogo u današnjim uslovima, "tema 8.32" je mogla da se nosi sa ondašnjim "BMW-om M5".
O tome govore i njene performanse. Do "stotke" joj je trebalo 6,8 sekundi, a maksimalna brzina je bila 240 km/h.
Ako želite da osetite šta je Lanča značila osamdesetih, onda klik na oglas za prodaju.
Trideset godina kasnije Lanča ima u ponudi jedan jedini model – mali "ipsilon".
I Fijat pada na "dva slova"
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.