Potpredsednica vlade Zorana Mihajlović kaže da je to prva nabavka najmodernijih lokomotiva posle više od 30 godina koja će omogućiti Srbiji lidersku poziciju u regionu.

Sredstva su obezbeđena iz kredita EBRD, a nove višesistemske lokomotive biće isporučene do kraja marta 2019. godine, a Mihajlović kaže da je to mnogo brže nego što je prvobitno bilo planirano.

Mihajlović je, nakon što su predstavnici "Srbija kargo" i Simensa potpisali ugovor rekla da tom kupovinom Srbija stiče komparantivnu prednost u odnosu na zemlje regiona.

undefined lokomotive

"Srbija će biti jedina zemlja u regionu koja će imati ovako moderne višesistemske lokomotive", kaže Mihajlović i naglašava da time Srbija stiče prednost i u samoj Transportnoj zajednici koja je osnovana i čije je sedište u Beogradu.

Navela je da je oko 300 kilometara pruga rehabilitovano, trenutno je u rehabilitaciji oko 100 kilometara , dok do kraja maja počinje rehabilitacija još oko 300 kilometara pruga, te da je visina investicija u železnicama oko pet milijardi evra.

Kakva “munja”! Konačno na srpskim prugama

"Stižu bolji dani za železnice", poručila je Mihajlović i izrazila očekivanje da će 86 mladih mašinovođa koje je Srbija kargo primila prošle godine imati prliku da upravljaju novim lokomotiva, te da ćemo krenuti put boljeg i razvijenijeg karga.

Kaže i da "Srbija kargo" ne dobija subvencije Vlade Srbije i ističe da je Srbija na fantastičnom položaju i da je zato važno da razvijamo i naše pruge ali i predzueća železnice.

Ugovor o kupovini novih lokomotiva potpisali su u Železničkom muzeju v.d.generalnog direktora Dušan Garibović i predstavnici kompanije Simens, tehnički direktor Grupacije Mobiliti Karl Štraser i komercijalni direktor Grupacije Mobiliti Geogr Novak Gelter.

Garibović je rekao da je potpisivanje tog ugovora veliki i značajan događaj koji srpska železnica čeka godinama, te da će nove višesistemske lokomotive učvrstiti lidersku poziciju Srbije u regionu.

"Nećemo na tome stati", poručio je Garibović i naveo da je cilj optimalnih 3.000 vagona i 80 elektro i dizel lokomotiva.

Najavio je da će u narednih četiri do pet godina "Srbija kargo" iz sopstvenih izvora uložiti više od 50 miliona evra za remont dizel i elektro lokomotiva koji će saobraćati po rekonstruisanim i modernizovanim prugama.
Srpska železnica je, kaže, bila, jeste i biće deo evropske železnice, a nabavka novih višesistemskih lokomotiva omogućiće joj da bude na mapi železnica Evrope.

Generalni direktor Simensa Udo Ajhlinger rekao je da je ugovor sa "Srbija kargo" jako značajan za tu kompaniju i prekretnica za naredne poslove koji se planiraju u Srbiji, uključujući i posao planiran u Kragujevcu.

"Sa novim lokomotivama moći ćete da prevozite prugama od Soluna do Evrope", rekao je Ajhlinger i dodao da je njegova lična želja da prisustvuje isporuci novih višesistemskih lokomotiva Srbiji.

Multisistemske Vectron lokomotive ispunjavaju evropske standarde po pitanju ekologije, buke, uštede energije i vrlo su prilagodljive. Opremljene su nacionalnim sistemima za kontrolu vozova, a imaće i evropski sistem za tu kontrolu.

Biće proizvedene u fabrici kompanije "Simens" u Minhenu.