Beograd je dobio novo preduzeće čiji će posao biti da se bavi izgradnjom metroa, ali i razvojem železničkog saobraćaja u prestonici.
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je da je osnovni razlog za osnivanje ovog preduzeća naveo činjenicu da je potrebno da se izgradnjom metroa Grad bavi na dnevnom nivou, kao i da postoji zajednička Radnu grupa na nivou republike.
"Preduzeće 'Beogradski metro i voz' će razvijati i graditi metro. Konačno se nalazimo pred početkom ovog posla, a izgradnja metroa je dugoročan i kompleksan posao i zahteva angažovanje svih materijalnih i kadrovskih resursa grada Beograda. Vrednost čitavog posla je više od 3 milijarde evra, dok prva faza košta 1,3 milijarde evra. To je najvažniji posao koji će se obavljati u narednim decenijama", poručio je Vesić.
On je dodao da se Beograd "približava izgradnnji metroa", ističući da je to "istoriski trenutak za glavni grad Srbije".
"Planirane su dve linije metroa, prva od Žarkova i Železnika do Mirijeva, ali u prvoj fazi samo do Karaburme. Druga linija planirana je od Ustaničke do Zemuna, s tim da će jedan krak te linije ići prema Ulici Jurija Gagarina. Prva linija će biti duga 22 kilometra, u prvoj fazi će dužina iznositi 17 kilometara, dok će druga biti duga oko 20 kilometara. Istovremeno radimo na širenju gradskih železnica, pa će BG voz će zajedno sa metroom biti jedinstven sistem. Beogradski metro će podrazumevati i BG voz, koji trenutno saobraća na dve linije, ali je pored toga planirana još jedna linija koja će povezati Surčin i Aerodorom Nikola Tesla, dok će druga 'spojiti' Žarkovo i Karaburmu. Postoje planovi za otvaranje linija za Lazarevac i Mladenovac, a onog časa kada Lazarevac i Mladenovac povežemo sa centrom grada, možemo da kažemo da su stanovnici tih opština ravnopravni sa ostalim stanovnicima Beograda", rekao je Vesić.
On je precizirao da će u skladu sa zakonom biti određen i vršilac dužnosti direktora preduzeća "Beogradski metro i voza" - Stanko Kantar, koji se 10 godina bavi razvojem gradske železnice, a osmislio je i realizovao projekat BG voza i u poslednje četiri godine vodio projekat izgradnje beogradskog metroa.
"Naš plan je da izgradnju prvog dela prve faze počnemo 2020. godine i već sutra se sastajemo sa predstavnicima kompanije 'Ežis', koja vrši projektovanje i trebalo bi da završe do aprila. Metro sistem koji se širi i koji će raditi naredne generacije", kaže Vesić.
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu