Ovo je realna pretpostavka, sudeći po ukupnoj prodaji do kraja novembra, koja je iznosila 28.093 vozila, kao i podatku da je svaki mesec prethodne godine zabeležio bolje rezultate nego u 2017. (u decembru 2017. je bilo prodato preko dve hiljade vozila).
Poslednji put je u Srbiji kupljeno preko 30 hiljada vozila 2011. (31.914). Za sada ostaju nedostižne 2007. i 2008. kada su Srbi kupovali skoro duplo više, odnosno preko 57 hiljada vozila godišnje.
Ovaj rezultat je vredan pažnje, jer je u pitanju povećanje prodaje od 15 odsto u odnosu na 2017. godinu.
Ovih 30 hiljada automobila podrazumeva sva prodata putnička i laka komercijalna vozila, odnosno i četvorotočkaše koji su kupljeni "preko firme".
Međutim, koliko su Srbi privatno kupili novih automobila u 2018. godini?
Do kraja novembra u Srbiji je bilo prodato 8.483 vozila privatnim licima (udeo od oko 30 odsto u ukupnoj prodaji) pa je pretpostavka da je ta brojka verovatno stigla i do 9.000.
U odnosu na 2017. Srbi su za sopstvene potrebe kupili 6,4 odsto više nego 2017.
Što se tiče brendova, Škode, kao ukupno najpopularnijeg brenda, ona je sad tek na trećem mestu.
Privatno Srbi su najviše kupili Fijata (871) i Dačije (758), zaključno sa novembrom.
Slede Škoda (710), Hjundai (685) i Tojota (648).
U prvih deset su i Opel (637), Reno (629), Kia (444), Folksvagen (377) i Nisan (362).
Zanimljivo je pogledati i koliki je udeo prodaje privatnim licima u ukupno prodatih automobila (januar – novembar 2018).
U ovoj kategoriji je Tojota na prvom mestu. Od ukupnog broja prodatih vozila, čak 53 odsto završilo je u rukama privatnih lica. Iznad proseka su još i Dačija (41 odsto), Opel (39 odsto) i Reno (31 odsto).
S druge strane, građani su lično kupili samo 15 odsto ukupno prodatih Škoda, 16 odsto Folksvagena i 22 odsto Fijata.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubriciMONDO Auto, kao i na našimFacebookiInstagram stranicama.