Nekada, u vreme bivše Jugoslavije, preduzeća su odvajala novac za radnike i kupovali im mesečne pretplatne karte za gradski prevoz, takozvane "markice".
Međutim, iako je obaveza poslodavaca da zaposlenima nadoknađuju troškove prevoza, u novije vreme firme nisu kupovale pretplatne karte direktno od GSP Beograd, već su novac davali radnicima "na ruke" ili uplaćivali preko računa, a na radnicima je da sami kupuju karte.
Naplata korišćenja gradskog prevoza je sve skromnija, korisnici na sve načine izbegavaju kontrole, neretko se dešavaju i sukobi i tuče građana i kontrolora... Sadašnja vlast je u vreme predizborne kampanje obećavala da će raskinuti "loš" ugovor i sistem naplate karata, takozvani "Bus plus", ali je on ostao do danas.
Zbog "tankih" kućnih budžeta, građani se odlučuju da uštede na prevozu, a ni karte nisu baš toliko jeftine i mnogi ukazuju na to da bi trebalo promeniti sistem naplate, jer ne može isto da košta vožnja od nekoliko stanica i vožnja duž cele trase jedne autobuske/tramvajske linije.
Uglavnom, gradske vlasti nameravaju da promene dosadašnju praksu, najavljuje zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, tako što će firme (poslodavci) morati da dokumentuju i dokažu da su novac za mesečnu kartu zaposlenom zaista i uplatili u tu svrhu.
"Ministarstvo finansija nam je dalo veoma važno mišljenje koje se tiče naknade za prevoz, a na koje smo čekali godinama. Naknada za prevoz od tri i nešto hiljada dinara oslobođeno je poreza, ali su je mnogi poslodavci isplaćivali kao deo plate bez obaveze da ona bude iskorišćena za kupovinu karte za prevoz. Prema mišljenju Ministarstva finansija, firme će morati svaki dinar koji daju u ovu svrhu da dokumentuju. Dakle, finansijski direktori će morati da dokažu da su te pare utrošene za kupovinu mesečnih ili pojedinačnih karata", izjavio je Vesić u Beogradskoj hronici RTS-a.
Pre nekoliko meseci, svih 17 beogradskih opština dobilo je "preporuku" (nalog) da svojim zaposlenima moraju da kupuju mesečne karte, a sada će, po svemu sudeći, sve firme koje posluju u Beogradu, uključujući privatne, dobiti sličnu "preporuku".
Vesić je rekao da je u 2018. godini Beograd imao oko 717.000 zaposlenih, a da je samo 114.000 imalo mesečne pretplatne karte za gradski prevoz.
"Ima onih koji ne koriste gradski prevoz, ali se procenjuje da se između 300.000 i 400.000 ljudi švercuje. Kada bi samo 100.000 njih kupilo karte, mi bismo svake godine imali po 180 novih autobusa", kaže Vesić.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!