Karte za prevoz Goran Vesić
Mondo/ Stefan Stojanović 

Vesić je rekao da se u pojedinim medijima vodi hajka protiv odluke države po kojoj "poslodavci koji isplaćuju zaposlenima naknadu za javni prevoz na ruke umesto što kupuju mesečne karte moraju dokažu da je svaki dinar isplaćen potrošen za prevoz i to svakog meseca i za svakog zaposlenog".

"Dokaz da je novac potrošen za prevoz može da bude mesečna karta za javni prevoz, ali i račun sa benzinske pumpe ili taksi račun, ali poslodavac mora da ima dokaz za svakog zaposlenog da je naknada za prevoz iskorišćena za prevoz", rekao je Vesić za Tanjug i dodao da je "odluka jasna i da tu nema nikakve dileme".

"Natpisi koji su se pojavili u nekim medijima kao i gluposti koje su izgovarali pojedini kvazi stručnjaci za sve i svašta da je ova odluka protivzakonita ne samo da su netačne već i opasne i predstavljaju poziv da se ne plaća javni prevoz", ukazao je Vesić.

"Ne moraju ako se zaposleni ne vozi javnim prevozom, ali i ako ne kupuju mesečne karte moraju da dokažu da je novac isplaćen za prevoz korišćen za tu svrhu", naglašava Vesić.

On ističe da je država Zakonom o radu obavezala poslodavce da zaposlenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz.

"Na ovaj iznos se ne plaćaju porezi, ni doprinosi i zato može da se koristi samo za prevoz. Država ima obavezu da kontroliše kako se troši novac namenjen prevozu koji je omogućila poslodavcima da isplaćuju bez poreza i doprinosa", rekao je Vesić.

Ubuduće firme kupuju karte za prevoz, ne daju "na ruke"

On je dodao da neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu, jer ne plaćaju doprinose, a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz.

Zato će ubuduće poslodavac, kako kaže, biti obavezan da za svaki dinar koji isplati zaposlenom na ime prevoza dokaže da je novac zaista iskorišćen za prevoz.

"Ne vidim šta je normalnije od toga. Zapanjen sam hajkom koja se vodi protiv mene i Grada, jer pozivamo da se kupuju karte za javni prevoz!? Dok sam god na funkciji u gradu ja ću to da radim jer javni prevoz mora da se plaća i ne pristajem na bilo kakvu jeftinu demagogiju koja nam se ova dva dana nudi od ljudi koji pozivaju da se prevoz ne plaća”, rekao je Vesić.

GSP Beograd gubitaš - "kratak" 2 milijarde dinara!

Ministarstvo finansija donelo je mišljenje broj 011-00-12/2019-04 od 01.02.2019. godine, podseća Vesić, kojim se ukazuje da ukoliko poslodavac nema verodostojne isprave na osnovu kojih dokazuje da je na adekvatan način nadoknadio trošak zaposlenog za dolazak i odlazak sa rada (npr. račun za kupovinu mesečne pretplatne karte, dnevne karte ili karte za jednu vožnju u javnom prevozu, račun za gorivo u slučaju korišćenja sopstvenog vozila i sl.), ti troškovi mu se ne mogu priznati kao rashod.

U slučaju da se naknade za dolazak i odlazak sa rada ne dokumentuju verodostojnom računovodstvenom ispravom, isplate zaposlenima na ime naknade troškova za dolazak i odlazak sa rada smatraju se nedokumentovanim troškovima u smislu člana 7a tačka 1) Zakona o porezu na dobit pravnih lica. Mišljenje je objavljeno u Privrednom savetniku broj 5 iz februara 2019. godine.

Vesić je rekao da je ”tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 lica prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.

"To znači da oko 250.000 zaposlenih lica koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu, usled čega grad Beograd gubi minimalno 750 miliona dinara mesečno, ili skoro devet milijardi dinara na godišnjem nivou”, istakao je Vesić.

”Ukoliko bi se broj prodatih pretplatnih karata povećao samo za 100 hiljada to bi značilo da bi se od novonaplaćenog prihoda svake godine moglo da se kupi oko 180 novih autobusa, što bi značilo da bi se za 4-5 godina mogao obnoviti ceo vozni park JKP GSP“Beograd”, poručio je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je poručio da ”Beograd ima 476 linija javnog linijskog prevoza putnika, da sva vozila javnog prevoza ostvare oko 436.000 kilometara i da se dnevno preveze oko 2.500.000 putnika”.

Dodaje da zato što se ne kupuju karte Grad dotira godišnje javni prevoz sa oko 150 miliona evra svake godine, a za te pare „moguće je izgraditi 75 vrtića ili kupiti oko 800 autobusa”.