ŽENEVA 2019: Ovo je novi brzinski šampion (FOTO, VIDEO)

Osim neverovatnog izgleda, Kenigseg tvrdi će "jesko" ići brže od "agere RS"

Nakon što je "agera RS" postavila rekorde u kategorijama 0-400-0 i najbrži (malo)serijski automobil na svetu, Kenigseg je saopštio da penzioniše ovaj model, kako bi posvetila nečem novom.

E, to novo je premijerno predstavljeno na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi.

Nov automobil švedske kompanije iza koje stoji Kristijan von Kenigseg zove se "kenigseg jesko", a ime je dobio po Kristijanovom ocu, koji je "podržao sinovljev san" da stvori jedan ovakav automobilski brend.

Na osnovu simulacija, predviđa se da će ovaj dvosed moći da ide neverovatnih 300 milja na sat, odnosno više od 482 kilometra na sat.

Kako bi to bilo moguće, inženjeri su značajno unapredili motor koji se ugrađivao u "ageru RS". U pitanju je petolitarska V8 biturbo jedinica, koja razvija najviše 1.600 konjskih snaga (kada se koristi gorivo E85, koje kombinacija etanola i benzina) uz obrtni moment od 1.500 Nm.

Ipak, najimpresivniji deo "jeska" je njegov novi devetostepeni menjač, koji je proizvođač razvio samostalno. Kompanija je sistem prenosa nazvala "Svetlosno brza transmisija", koji za razliku brzog sistema sa dvostrukim kvačilom, koristi sedam zasebnim kvačila, kako bi promena bila neverovatno brza. Pored brzine, ovakvo rešenje i bitno lakše od sistema sa dvostrukim kvačilom.

undefined kenigseg jesko

"Jesko" je nešto duži i širi od "agere RS", što je uticalo na povećanje unutrašnjeg prostora, posebno za glavu i noge. Ovaj neverovatni automobil nije namenjen samo za obaranje rekorda, već i za uživanje u svakodnevnoj vožnji, pa će se standardno isporučivati sa skidajućim krovom, klima uređajem i multimedijanim sistemom. Ispred vozača se nalazi 5-inčni ekran, postavljan na stubu volana, dok je u centralnu konzolu ugrađen displej dijagonale devet inča.

Poseduje 20- i 21-inčne karbonske felne, čija masa iznosi samo 5,9, odnosno 7,7 kilograma. Masa automobila je oko 1.400 kilograma.

Cena automobila iznosi oko tri miliona evra, pa ne čudi što samo felne koštaju više od 60.000 evra. Planirano je da se napravi ukupno 125 primeraka.

Kenigseg je najavio da naredne godine stiže još jedan model koji će po prvi put pokretati hibridni motor.

Pogledajte i premijerno prikazivanje "jeska" u Ženevi:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Nakon što je "agera RS" postavila rekorde u kategorijama 0-400-0 i najbrži (malo)serijski automobil na svetu, Kenigseg je saopštio da penzioniše ovaj model, kako bi posvetila nečem novom.

E, to novo je premijerno predstavljeno na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi.

Nov automobil švedske kompanije iza koje stoji Kristijan von Kenigseg zove se "kenigseg jesko", a ime je dobio po Kristijanovom ocu, koji je "podržao sinovljev san" da stvori jedan ovakav automobilski brend.

Na osnovu simulacija, predviđa se da će ovaj dvosed moći da ide neverovatnih 300 milja na sat, odnosno više od 482 kilometra na sat.

Kako bi to bilo moguće, inženjeri su značajno unapredili motor koji se ugrađivao u "ageru RS". U pitanju je petolitarska V8 biturbo jedinica, koja razvija najviše 1.600 konjskih snaga (kada se koristi gorivo E85, koje kombinacija etanola i benzina) uz obrtni moment od 1.500 Nm.

Ipak, najimpresivniji deo "jeska" je njegov novi devetostepeni menjač, koji je proizvođač razvio samostalno. Kompanija je sistem prenosa nazvala "Svetlosno brza transmisija", koji za razliku brzog sistema sa dvostrukim kvačilom, koristi sedam zasebnim kvačila, kako bi promena bila neverovatno brza. Pored brzine, ovakvo rešenje i bitno lakše od sistema sa dvostrukim kvačilom.

undefined kenigseg jesko

"Jesko" je nešto duži i širi od "agere RS", što je uticalo na povećanje unutrašnjeg prostora, posebno za glavu i noge. Ovaj neverovatni automobil nije namenjen samo za obaranje rekorda, već i za uživanje u svakodnevnoj vožnji, pa će se standardno isporučivati sa skidajućim krovom, klima uređajem i multimedijanim sistemom. Ispred vozača se nalazi 5-inčni ekran, postavljan na stubu volana, dok je u centralnu konzolu ugrađen displej dijagonale devet inča.

Poseduje 20- i 21-inčne karbonske felne, čija masa iznosi samo 5,9, odnosno 7,7 kilograma. Masa automobila je oko 1.400 kilograma.

Cena automobila iznosi oko tri miliona evra, pa ne čudi što samo felne koštaju više od 60.000 evra. Planirano je da se napravi ukupno 125 primeraka.

Kenigseg je najavio da naredne godine stiže još jedan model koji će po prvi put pokretati hibridni motor.

Pogledajte i premijerno prikazivanje "jeska" u Ženevi:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Nakon što je "agera RS" postavila rekorde u kategorijama 0-400-0 i najbrži (malo)serijski automobil na svetu, Kenigseg je saopštio da penzioniše ovaj model, kako bi posvetila nečem novom.

E, to novo je premijerno predstavljeno na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi.

Nov automobil švedske kompanije iza koje stoji Kristijan von Kenigseg zove se "kenigseg jesko", a ime je dobio po Kristijanovom ocu, koji je "podržao sinovljev san" da stvori jedan ovakav automobilski brend.

Na osnovu simulacija, predviđa se da će ovaj dvosed moći da ide neverovatnih 300 milja na sat, odnosno više od 482 kilometra na sat.

Kako bi to bilo moguće, inženjeri su značajno unapredili motor koji se ugrađivao u "ageru RS". U pitanju je petolitarska V8 biturbo jedinica, koja razvija najviše 1.600 konjskih snaga (kada se koristi gorivo E85, koje kombinacija etanola i benzina) uz obrtni moment od 1.500 Nm.

Ipak, najimpresivniji deo "jeska" je njegov novi devetostepeni menjač, koji je proizvođač razvio samostalno. Kompanija je sistem prenosa nazvala "Svetlosno brza transmisija", koji za razliku brzog sistema sa dvostrukim kvačilom, koristi sedam zasebnim kvačila, kako bi promena bila neverovatno brza. Pored brzine, ovakvo rešenje i bitno lakše od sistema sa dvostrukim kvačilom.

undefined kenigseg jesko

"Jesko" je nešto duži i širi od "agere RS", što je uticalo na povećanje unutrašnjeg prostora, posebno za glavu i noge. Ovaj neverovatni automobil nije namenjen samo za obaranje rekorda, već i za uživanje u svakodnevnoj vožnji, pa će se standardno isporučivati sa skidajućim krovom, klima uređajem i multimedijanim sistemom. Ispred vozača se nalazi 5-inčni ekran, postavljan na stubu volana, dok je u centralnu konzolu ugrađen displej dijagonale devet inča.

Poseduje 20- i 21-inčne karbonske felne, čija masa iznosi samo 5,9, odnosno 7,7 kilograma. Masa automobila je oko 1.400 kilograma.

Cena automobila iznosi oko tri miliona evra, pa ne čudi što samo felne koštaju više od 60.000 evra. Planirano je da se napravi ukupno 125 primeraka.

Kenigseg je najavio da naredne godine stiže još jedan model koji će po prvi put pokretati hibridni motor.

Pogledajte i premijerno prikazivanje "jeska" u Ženevi:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.