Skupština Srbije usvojila je i Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora autoputa E-761, deonica Pojate-Preljina, takozvanog Moravskog koridora.
"Zašto poseban zakon za Moravski koridor?"
Tim Zakonom uređuje se utvrđivanje javnog interesa za potpunu i nepotpunu eksproprijaciju i privremeno zauzimanje nepokretnosti za izgradnju Moravskog koridora, kao i određivanje korisnika eksproprijacije.
Uređuje se i način obezbeđivanja finansijskih sredstava za realizaciju projekta, postupak eksproprijacije, izbor strateškog partnera, primena međunarodnih standarda za projektovanje i izvođenje radova, carinski postupci i porezi koji se primenjuju prilikom uvoza opreme i materijala, kao i druga pitanja u cilju efikasnije realizacije ovog projekta. U Zakonu se navodi da će u cilju realizacije projekta izgradnje Moravskog koridora Vlada, na predlog radne grupe Vlade, izabrati strateškog partnera.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je ranije, obrazlažući Zakon, da je Moravski koridor od ogromnog značaja za privredni razvoj centralne Srbije.
Ukupna dužina Moravskog koridora je oko 110 kilometara između Pojata i Preljine.
Ovo je, kako je rekla Mihajlović, jedini autoput koji povezuje centralnu Srbiju.
"On povezuje građane Srbije sa građanima Srbije, povezuje onaj deo Srbije gde živi više od pola miliona ljudi, gde postoji preko 20.000 malih i srednjih preduzeća, gde do sada postoji jedna industrijska zona, ali verujemo da može da ih bude i više kada ovaj autoput počne da se radi", rekla je Mihajlović i istakla da je ovaj projekat zahtevan, kao i da će pored gradnje autoputa biti "regulisana Morava i sve njene pritoke".
Ona je navela da će građani ovog dela Srbije, posebno duž ove deonice, imati mogućnost da se povežu i sa drugim koridorima.
"Ovaj autoput povezuje Koridor 10, koji smo završili, i Koridor 11 koji radimo i koji nas povezuje sa Crnom Gorom, odnosno koji nam daje mogućnost da izađemo na more", rekla je Mihajlović.
Ona je rekla da se procenjuje da će, ukoliko radovi na deonici Pojate-Preljina počnu u julu ove godine, za dve i po godine biti završeni.
Mihajlović je rekla da ovaj poseban Zakon omogućava da budu brži u realizaciji, jer je potrebna ekonomska, administrativna i birokratska efikasnost kada je u pitanju izgradnja autoputeva.
U obrazloženju Zakona navodi se da je za relizaciju ovog projekta u "budžetu Srbije za 2019. godinu planirano kreditno zaduženje kod stranih investicionih korporacija i fondova na iznos od 800 miliona evra".
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.