"Poslednjih meseci razmatrali smo različite lokacije za našu fabriku. Sada postoji skraćena lista favorita", navela je portparolka Folksvagena u odgovoru na pitanje DW-a i dodala da "nakon ove faze ispitivanja slediće faza pregovora sa potencijalnim kandidatima."
Iz Volfsburga ponovo nisu hteli da potvrde da li su favoriti Bugarska i Turska, kao i da li će konačna odluka pasti sledeće sedmice na sastanku upravnog odbora.
Prethodnih meseci se dosta špekulisalo oko toga gde će osvanuti novo VW postrojenje. Osim Bugarske i Turske, u igri su i Srbija, Severna Makedonija i Rumunija.
Što se tiče naše zemlje, pominjane su i moguće lokacije – Inđija i šira okolina Jagodine.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je nedavno izjavio da su šanse da VW dođu u Srbiju male, ali da "ćemo se boriti ko kraja za Folksvagen".
Folksvagen traži lokaciju na Balkanu u sklopu velikog internog restrukturiranja.
Prema najavama, u fabrikama u Nemačkoj će se proizvoditi samo električni automobili i to u dodatno automatizovanim pogonima, pa je najavljeno otpuštanje više hiljada radnika u Nemačkoj.
Plan je da se proizvodnja Pasata preseli u Škodinu fabriku u Češkoj, u kojoj se trenutno sklapaju Škoda Karok i Seat Ateka.
Ova dva modela, uz još tri dodatna, biće u novoj "balkanskoj" fabrici, u koju bi VW investirao 1,4 milijarde evra, uposlio 5.000 radnika i 650 inženjera. Prvi automobili bi trebalo da siđu sa trake 2023. godine.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama