Zapad vs istok Evrope: Ko kupuje HIBRIDNE automobile

Ko o čemu, Tojota o ekološkim hibridima

MONDO/Marko Tanasković 

Tojota je proizvođač koji najviše forsira hibridne automobile, što je i logično s obzirom da su oni i pioniri ovog segmenta sa Priusom koji je imao premijeru pre više od 20 godina.

Prema izveštaju evropske Tojote (TME), prodaja njihovih hibridnih automobila je u prvoj polovini ove godine prestigla modele koji imaju isključivo motore sa unutraštrašnjim sagorevanjem.

Tojotini hibridi tako na teritoriji, koja podrzumeva Evropu, Rusiju, Tursku i neke centralnoazijske zemlje, imaju udeo od 52 odsto.

Zanimljivo je pogledati razliku između tržišta zapadne i centralne Evrope, s jedne strane, i istočnih (Rusija, Kazahstan, Ukrajinu, Tursku, Izrael i bivše sovjetske republike ispod Kavkaza), s druge.

Tako je u zapadnoj i centralnoj Evropi udeo Tojotinih hibrida iznosi 62 odsto, dok je na istoku samo 23 odsto.

Sličan "marketšer" je i kada se pogledaju prodajni rezultati modela sa Tojotinim znakom, a sasvim drugačija kada su modeli Leksusa u pitanju.

Ovaj luksuzni Tojotin brend skoro pa isključivo (99 odsto) prodaje hibride na zapadnom i centralnom delu kontinenta, dok je na istoku situacija obrnuta – 8 odsto iznosi udeo u prodaji novih Leksusa.

Što se tiče određenih modela, ukupan udeo hibridnih verzija Korole u hečbek i hibridnoj verziji iznosi čak 83 odsto.

Velika je potražnja i za novom Tojotom RAV4 i novim krosoverom Leksus UX, kod kojih je udeo hibrida 72 odsto, odnosno čak 92 odsto.

Zanimljivo je da se sedan Kamri, čija je prodaja počela ove godine, nudi kupcima isključivo s hibridnim električnim pogonskim sklopom od 2,5 litara, maksimalne snage 218 "konja".

Osim forsiranja hibrida, Japanci u svojoj ponudi još jedan ekološki model, Mirai koji kao pogonsko gorivo koristi vodonik. Ovaj futuristički model je prodat u samo 167 primeraka, ali je to Tojota sa najvećim rastom prodate, od čak 65 odsto.

Evropska Tojota od 1. januara prodaje putničke automobile isključivo sa benzinskim i hibridnim motorima. Dizelaši se nude samo kupcima Lend Kruzera, Hajlaksa i Proejsa.

MONDO TV: TOJOTA KOROLA x3 NA SAJMU AUTOMOBILA

MONDO TV: TOJOTA RAV4

Toyota RAV4 Sajam automobila 2019.
Toyota RAV4 Sajam automobila 2019.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Tojota je proizvođač koji najviše forsira hibridne automobile, što je i logično s obzirom da su oni i pioniri ovog segmenta sa Priusom koji je imao premijeru pre više od 20 godina.

Prema izveštaju evropske Tojote (TME), prodaja njihovih hibridnih automobila je u prvoj polovini ove godine prestigla modele koji imaju isključivo motore sa unutraštrašnjim sagorevanjem.

Tojotini hibridi tako na teritoriji, koja podrzumeva Evropu, Rusiju, Tursku i neke centralnoazijske zemlje, imaju udeo od 52 odsto.

Zanimljivo je pogledati razliku između tržišta zapadne i centralne Evrope, s jedne strane, i istočnih (Rusija, Kazahstan, Ukrajinu, Tursku, Izrael i bivše sovjetske republike ispod Kavkaza), s druge.

Tako je u zapadnoj i centralnoj Evropi udeo Tojotinih hibrida iznosi 62 odsto, dok je na istoku samo 23 odsto.

Sličan "marketšer" je i kada se pogledaju prodajni rezultati modela sa Tojotinim znakom, a sasvim drugačija kada su modeli Leksusa u pitanju.

Ovaj luksuzni Tojotin brend skoro pa isključivo (99 odsto) prodaje hibride na zapadnom i centralnom delu kontinenta, dok je na istoku situacija obrnuta – 8 odsto iznosi udeo u prodaji novih Leksusa.

Što se tiče određenih modela, ukupan udeo hibridnih verzija Korole u hečbek i hibridnoj verziji iznosi čak 83 odsto.

Velika je potražnja i za novom Tojotom RAV4 i novim krosoverom Leksus UX, kod kojih je udeo hibrida 72 odsto, odnosno čak 92 odsto.

Zanimljivo je da se sedan Kamri, čija je prodaja počela ove godine, nudi kupcima isključivo s hibridnim električnim pogonskim sklopom od 2,5 litara, maksimalne snage 218 "konja".

Osim forsiranja hibrida, Japanci u svojoj ponudi još jedan ekološki model, Mirai koji kao pogonsko gorivo koristi vodonik. Ovaj futuristički model je prodat u samo 167 primeraka, ali je to Tojota sa najvećim rastom prodate, od čak 65 odsto.

Evropska Tojota od 1. januara prodaje putničke automobile isključivo sa benzinskim i hibridnim motorima. Dizelaši se nude samo kupcima Lend Kruzera, Hajlaksa i Proejsa.

MONDO TV: TOJOTA KOROLA x3 NA SAJMU AUTOMOBILA

MONDO TV: TOJOTA RAV4

Toyota RAV4 Sajam automobila 2019.
Toyota RAV4 Sajam automobila 2019.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Tojota je proizvođač koji najviše forsira hibridne automobile, što je i logično s obzirom da su oni i pioniri ovog segmenta sa Priusom koji je imao premijeru pre više od 20 godina.

Prema izveštaju evropske Tojote (TME), prodaja njihovih hibridnih automobila je u prvoj polovini ove godine prestigla modele koji imaju isključivo motore sa unutraštrašnjim sagorevanjem.

Tojotini hibridi tako na teritoriji, koja podrzumeva Evropu, Rusiju, Tursku i neke centralnoazijske zemlje, imaju udeo od 52 odsto.

Zanimljivo je pogledati razliku između tržišta zapadne i centralne Evrope, s jedne strane, i istočnih (Rusija, Kazahstan, Ukrajinu, Tursku, Izrael i bivše sovjetske republike ispod Kavkaza), s druge.

Tako je u zapadnoj i centralnoj Evropi udeo Tojotinih hibrida iznosi 62 odsto, dok je na istoku samo 23 odsto.

Sličan "marketšer" je i kada se pogledaju prodajni rezultati modela sa Tojotinim znakom, a sasvim drugačija kada su modeli Leksusa u pitanju.

Ovaj luksuzni Tojotin brend skoro pa isključivo (99 odsto) prodaje hibride na zapadnom i centralnom delu kontinenta, dok je na istoku situacija obrnuta – 8 odsto iznosi udeo u prodaji novih Leksusa.

Što se tiče određenih modela, ukupan udeo hibridnih verzija Korole u hečbek i hibridnoj verziji iznosi čak 83 odsto.

Velika je potražnja i za novom Tojotom RAV4 i novim krosoverom Leksus UX, kod kojih je udeo hibrida 72 odsto, odnosno čak 92 odsto.

Zanimljivo je da se sedan Kamri, čija je prodaja počela ove godine, nudi kupcima isključivo s hibridnim električnim pogonskim sklopom od 2,5 litara, maksimalne snage 218 "konja".

Osim forsiranja hibrida, Japanci u svojoj ponudi još jedan ekološki model, Mirai koji kao pogonsko gorivo koristi vodonik. Ovaj futuristički model je prodat u samo 167 primeraka, ali je to Tojota sa najvećim rastom prodate, od čak 65 odsto.

Evropska Tojota od 1. januara prodaje putničke automobile isključivo sa benzinskim i hibridnim motorima. Dizelaši se nude samo kupcima Lend Kruzera, Hajlaksa i Proejsa.

MONDO TV: TOJOTA KOROLA x3 NA SAJMU AUTOMOBILA

MONDO TV: TOJOTA RAV4

Toyota RAV4 Sajam automobila 2019.
Toyota RAV4 Sajam automobila 2019.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.