Ako kročite na kolovoz u ovom holandskom gradu, budite sigurni da će se svaki automobil zaustaviti i propustiti vas, ali ako se drznete da zakoračite na biciklističku stazu, verovatno ćete se suočiti s gnevnim povicima i ljutitim mahanjem pesnicom bicikliste koji vas je za dlaku zaobišao.
Uprkos vlažnom, vetrovitom i prilično hladnom vremenu, bicikli su u Hagu najčešće prevozno sredstvo, sledi pešačenje, a potom automobili i vozila javnog prevoza.
U Holandiji se skoro trećina svih putanja prelazi biciklom, a u pojedinim gradovima ta brojka dostiže čak 50 odsto.
Ovo jeftino, zabavno i praktično prevozno sredstvo koriste skoro svi: deca, trudnice, roditelji s bebama, stariji ljudi, devojke i mladići.
U Hagu, mreža biciklističkih staza pokriva čitav grad i širi se dalje, po celoj zemlji. Staze su često postavljene na trotoarima i u mnogim slučajevima mnogo su šire od traka za pešake, što doprinosi utisku da su pešaci diskriminisana manjina.
Biciklisti su, istovremeno, u saobraćaju maksimalno zaštićeni: ne samo zakonom, već i, za naše pojmove, nezamislivom obzirnošću vozača, koji uglavnom i sami koriste dvotočkaše i svesni su opasnosti koje vrebaju bicikliste.
Predstavnik gradskih vlasti Ralf van der Zijden objasnio je Tanjugu da, u slučaju sudara bicikla i motornog vozila, bez obzira na to ko je izazvao udes, skoro uvek vozač biva proglašen krivim.
Na pitanje šta se dešava kada biciklista udari pešaka, Zijden je odgovorio da se incident rešava na licu mesta, najčešće običnim izvinjenjem, i da on nikad nije čuo da je neki takav slučaj dospeo pred sud.
Dakle, pazite na bicikliste kada odete u Hag, jer oni neće paziti na vas.
(Tanjug)
Uprkos vlažnom, vetrovitom i prilično hladnom vremenu, bicikli su u Hagu najčešće prevozno sredstvo, sledi pešačenje, a potom automobili i vozila javnog prevoza.
U Holandiji se skoro trećina svih putanja prelazi biciklom, a u pojedinim gradovima ta brojka dostiže čak 50 odsto.
Ovo jeftino, zabavno i praktično prevozno sredstvo koriste skoro svi: deca, trudnice, roditelji s bebama, stariji ljudi, devojke i mladići.
U Hagu, mreža biciklističkih staza pokriva čitav grad i širi se dalje, po celoj zemlji. Staze su često postavljene na trotoarima i u mnogim slučajevima mnogo su šire od traka za pešake, što doprinosi utisku da su pešaci diskriminisana manjina.
Biciklisti su, istovremeno, u saobraćaju maksimalno zaštićeni: ne samo zakonom, već i, za naše pojmove, nezamislivom obzirnošću vozača, koji uglavnom i sami koriste dvotočkaše i svesni su opasnosti koje vrebaju bicikliste.
Predstavnik gradskih vlasti Ralf van der Zijden objasnio je Tanjugu da, u slučaju sudara bicikla i motornog vozila, bez obzira na to ko je izazvao udes, skoro uvek vozač biva proglašen krivim.
Na pitanje šta se dešava kada biciklista udari pešaka, Zijden je odgovorio da se incident rešava na licu mesta, najčešće običnim izvinjenjem, i da on nikad nije čuo da je neki takav slučaj dospeo pred sud.
Dakle, pazite na bicikliste kada odete u Hag, jer oni neće paziti na vas.
(Tanjug)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!