Jedna od ilustracija na kalendaru za 2013. prikazuje plavušu u tangama i sa zmijom obavijenom oko vrata kako leži na sanduku, dok je na drugoj žena u crvenom korsetu koja vadi srce muškarcu koji leži u kovčegu.

"Ideja o kalendaru potekla je od mog sina. Nismo želeli da to bude previše ozbiljno, već nešto šaroliko, lepo. Da prikažemo lepotu poljskih devojaka i lepotu naših kovčega", kazao je vlasnik firme Zbignjev Lindner, prenosi Rojters.

"Želeli smo da pokažemo da mrtvački sanduk nije religijski simbol, već proizvod. Zašto ih se ljudi plaše, a ne boje se odela, kozmetičkih proizvoda ili nakita?", prokomentarisao je on.

Kalendar se, inače, može kupiti preko vebsajta pogrebnog preduzeća, a svako ko ga naruči dobija uz njega privezak za ključeve u obliku mrtvačkog sanduka.

Katolička crkva je osudila kalendar, ističući da se prema smrti treba ophoditi sa poštovanjem, a i da se ona ne sme mešati sa golotinjom.

Crkva je oduvek bila u središtu poljskog društva, ali je ono poslednjih godina počelo da se menja. Iako se 93 odsto Poljaka izjašnjavaju kao katolici, procenat onih koji praktikuju veru je u stalnom opadanju.

(Tanjug)