Master plan za projekat "Beograd na vodi" biće završen u prvoj nedelji marta i već tokom tog meseca počeće izmeštanje koloseka da bi se omogućio početak izgradnje, rekli su danas predstavnici Ministarstva saobraćaja Srbije i uprave Beograda.

Predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali rekao je na konferenciji za novinare da će u prvoj fazi priprema za realizaciju projekta biti izmeštena jedna trećina koloseka da bi se pripremio teren za izgradnju prve četiri zgrade.

"To će biti kula, tržni centar i još dve zgrade, možda hotela", rekao je čelnik privremene uprave Beograda i dodao da se prvi radovi na gradnji mogu očekivati krajem ove godine.

Plan je da se u okviru projekta "Beograd na vodi", vrednosti između
2,5 i 2,8 milijari evra, koji će se realizovati s partnerom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, kompanijom "Igl hils" Muhameda el Abara, izgradi između 1,5 i dva miliona kvadratnih metara poslovnog, stambenog, kulturnog i komercijalnog prostora na oko 90 hektara zemljišta u takozvanom Savkom amfiteatru, uz desnu obalu reke Save.

Po rečima Malog, druga faza projekta obuhvatiće završetak železničke stanice Prokop, završtak ranžirne stanice Zemun i izmeštanje međugradske autobuske stanice.

Mali je rekao da očekuje da će do polovine 2015. godine biti pripremljena dokumentacija za izmeštanje Beogradske autobuske stanice (BAS) na novu lokaciju kod Otvorenog tržnog centra u Novom Beogradu ("Buvljak"), dok se još traži mesto na koje će se preseliti taj tržni centar.

On je dodao da će u trećoj fazi biti izgrađena obilaznica od Bubanj potoka, preko Vinče, do Pančeva, što će omogućiti oslobadajnje celog Savskog amfitetatra za izgradnju, uz izmeštanje prevoza opasnog tereta kroz Beograd.

"Nadam se da ćemo poštovati rokove i da će Beograd za pet godina izgledati potpuno drugačije", rekao je predsednik privremene urpave grada.

Mali je rekao da su pregovori o finansiranju "Beograda na vodi" u završnoj fazi i trebalo bi da se završe do kraja marta.

"Osnove su poznate, država će u zajedničku firmu (za realizaciju projekta Beograd na vodi) uneti zemljište, a arapski partner će
obezbediti finansiranje celokupnog projekta", rekao je Mali i dodao da će odnos vlaništva u firmi biti definisan u pregovorima.

Ministar saobraćaja Srbije Aleksandara Antić rekao je da je taj
Beograd na vodi najveća šansa koju Beograd i Srbije imaju za izlazak
iz ekonomske krize.

"Ako imamo finansijera, ovu šansu ne smemo da proputstimo - ako bismo ovo propustili to bi značilo da kolektivno nismo normalni", rekao je Antić i dodao da bi to bi značilo nesposobnost ovog društva i ove generacije političara da izvedu zemlju iz krize.

"Ja apsolutno verujem da ovaj projekat izvlači Beograd i Srbiju iz krize i niko nema pravo da ovaj projekat dovodi u pitanje", rekao Antić.

Za realizaciju takvog projekta, dodao je Antić, potrebna je koordinacija mnogih semgenata u okvru sistema zbog čega je i održan sastanak predstvnika MInistarstva, uprave Beograda, Železnice Srbije i Saobraćajnog instuta CIP.

"CIP će u najkraćem roku uraditi projekat za izmestanja koloseka na kako bi Železnice Srbije tokom marta počele da ih premeštaju", rekao je on.

Dogovoreno je da Saobraćajni institut CIP radi projekat stanične zgrade u železničkoj stanici Prokop, što će finansirati Ministarstvo saobraćaja, rekao je on.

Antić je dodao da će to biti stanica na betonskoj ploči u Prokopu i da će biti površine između 10.000 i 20.000 kvaratnih metara.

Ministar saobaćaja je rekao da će Glavna železnička stanica biti potputno izmeštena sa sadašnje lokacije, dok će zgrada stanice biti sačuvana i služiće kao muzej, opera ili za neki drugi kulturni sadržaj.

Trenutno 95 odsto zemljišta, od oko 90 hektara na kojima će biti
izgrađen Beograd na vodi, koriste Železnice Srbije.

Prostor predviđen za gradnju je od novog železničkog mosta kod Beogradskog sajma, do Brankovog mosta, i ograničen je sa jedne strane Savom, a sa druge Savskom i Karađorđevom ulicom.

Proradio "Draženovac", voda za 10.000 ljudi

U naselju Ripanj danas je u rad pušten rezervoar Draženovac, čime je oko 10.000 stanovnika dobilo pijaću vodu, saopšteno je iz Gradske uprave.

Izgradnja tog rezervora zajedno sa cevovodom u dužini od četiri kilometra koštala je oko 80 miliona dinara, rekao je predsednik privremenog i dodao da je izgradnja počela još krajem 90-ih godina.

"Bitno je da se izgradnjom ovog rezerverora stvaraju preduslovi da se kroz dalji razvoj sekundarne mreže završi projekat snabdevanja vodom svih domaćinstava u Ripnju. Ovaj projekat je takođe i dokaz kako ne
treba raditi, odnosno kako se loše radilo u predhodnom periodu, jer je za ovako ključan projekat trebalo čekati od devedesetih godina pa do danas", rekao je on.

Beogradski vodovod i kanalizacija izveo je radove na izgradnji novog cevovoda, dužine četiri kilometra i rezervoara "Draženovac".