"Podržavam uvođenje informacionog sistema jer bi trebalo da pratimo svakog vozača bukvalno od njegovog prvog časa u auto školi, zato što na taj način možete da vidite da li su napravljeni i neki propusti prilikom njegovog obrazovanja", rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.


Prema njegovim rečima, to je nešto što može pomoći "kako da usmerimo, odnosno korigujemo ponašanje vozača, posebno kada se radi o nekom ko kontinuirano pravi saobraćajne prekršaje ili ima saobraćajne nezgode".

"To bi moglo da nam otvori i nešto novo u vezi odgovornosti jer ukoliko bi došlo do saobraćajne nesreće mogli bi da utvrdimo da li su propusti koji su sprovodeni tokom obuke i ispitivanja u vezi sa time", rekao je Okanović.

Prema njegovim rečima, mogli bi da budu odgovorni ne samo vozač koji je izazvao saobraćajnu nesreću "već i onaj koji ga je u auto školi obučavao i onaj ko je na ispitu dozvolio da takav vozač prođe".

"Uvođenje informacionog sistema je apsolutno pozitivna stavar i time će biti omogućeno i da se 'uvežu' vozač i instruktor koji ga je obučavao. Ta evidencija, koja sada ne postoji , mora da bude veoma precizna i da prati vozača od prvog časa obuke kako bi se moglo pravovremeno reagovati u slučaju prekršaja ili saobraćajne nezgode", rekao je zamenik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jovica Vasiljević.

Vasiljević je naveo i da trenutno ne postoji ni evidencija koliko ima vozača u Srbiji i kojih kategorija, kao ni pravilnik o zdravstvenoj sposobnosti vozača kojima bude oduzeta pa vraćena dozvola.

Uprava saobraćajne policije MUP-a, u saradnji sa Upravom za digitalnu agendu radi na izradi informaciong sistema kojim će biti obuhvaćene sve auto škole i vozači.

"U informacionom sistemu predviđene sve mogućnosti koje sprečavaju brojne zloupotrebe", rekao je ranije Tanjugu Branimir Pejović iz MUP-a. On je najavio i i da će "za razliku od sadašnjih evidencija koje se vode u auto školama u pisanoj formi svi podaci o osposobljavanju kandidata za vozače biti smešteni u centralnoj bazi MUP-a".

"To će praktično biti dosijei vozača gde će se znati o svakom vozaču sve - o prekršajima... i drugim bitnim podacima od početka osposobljavanja i tokom vozačkog veka", rekao je Pejović.