Veliki broj potrošača ne zna da li su zdraviji proizvodi koji sadrže više zasićenih ili nezasićenih masnih kiselina i ne pravi razliku između proizvoda koji su "bogati vlaknima" i onih koji su "izvor vlakana".
Istraživanjem, pod nazivom "Koliko potrošači razumeju deklaracije prehrambenih proizvoda", do sada je obuhvaćeno 700 ispitanika koji su popunili anketni list sa 15 pitanja, koji je postavljen na sajtu www.apos.org.rs, kao i slučajno odabranih potrošača.
Istraživanje ukazuje i na to da bi proizvođači morali prilikom reklamiranja svojih proizvoda precizno da istaknu da li i kakav efekat reklamirani proizvod ima na zdravlje ljudi.
Razliku između nutritivnih izjava "bogata vlaknima" i "izvor vlakana" znalo je samo 29 odsto ispitanika, a u istinitost nutritivnih i zdravstvenih izjava veruje tek njih 13 odsto.
Četvrtina ispitanih ne zna da li je zdraviji proizvod koji sadrži više zasićenih ili nezasićenih masnih kiselina, a 16 odsto misli da pirinač sadrži gluten.
Činjenica da informaciju o nutritivnoj vrednosti proizvoda čita tek 35 odsto ispitanika, dok zdravstvene izjave zanimaju samo 13 odsto anketiranih, pokazatelj su da potrošači u Srbiji zapravo ne znaju o čemu ih deklaracija informiše.
"Ovo su jasni pokazatelji da je neophodno raditi na usklađivanju sa evropskim standardima i na edukaciji potrošača. Država je u obavezi da uskladi, a proizvođači da primene regulative o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane do kraja aprila 2015. godine", kaže direktorka IHIS Nutricionizma i članica radne grupe za izradu Pravilnika o prehrambenim i zdravstvenim izjavama dr Danica Zarić.
Istovremeno, kako dodaje, potrošača je neophodno upoznati sa činjenicom da nutritivna i zdravstvena svojstva proizvoda govore o njegovom kvalitetu i hranljivoj vrednosti, i da je upravo deklaracija mesto koje pruža uvid u to kakav uticaj pojedine namirnice imaju na naše zdravlje.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.