Javni gradski prevoz u Beogradu bi mogao da doživi još jednu promenu tarifnog sistema u 2015. godini. Kuda izmene vode, znaće se detaljnije za mesec dana.
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović
Najavljivane a neostvaren izmene tarifnog sistema obuhvatale su, između ostalog, poskupljenja mesečnih karata za penzionere. Umesto toga praktično je poskupela za petinu samo kratkoročna vozna karta (90 minuta), što je izazvalo nezadovoljstvo korisnika koji u jednom pravcu ne menjaju vozilo, dok je ovakav sistema "presedačima" doneo koristi.
Kako saznaju "Novosti", Grad Beograd radi na novom tarifnom sistemu javnog saobraćaja, popularnom BusPlusu, i njegov nacrt bi trebalo da bude gotov za mesec dana.
Beogradski dnevnik nema mnogo detalja o pravcu u kom se kreću izmene sistema, kao ni da li će se odnositi samo na Zonu 2 integrisanog tafirnog sitema (ITS, koja nije bila obuhvaćena poslednjim izmenama od 1. februara) ili na rokade u celom sistemu.
Izvesno je da promene koje je doneo aktuelni sistem nisu dale dovoljan finansijski rezultat, pošto je prodato samo deset odsto mesečnih karata više nego u istom mesecu 2014. To nije dovoljno, jer za finansiranje sistema u kome voze GSP-u i privatni prevoznici, mesečno nedostaje oko 200 miliona dinara.
GSP VIŠE BRINU OTKAZI
Para za GSP hronično nedostaje, a zaposlene u državnom gradskom prevozniku od promena u tarifnom sistemu više brinu glasine o otpuštanju viška radnika.
Rebalansom programa poslovanja za ovu godinu planirano je da u toku ove godine preduzeće napuste 374 zaposlena. U okviru tog broja je 95 radnika koji odlaze u penziju, 100 po osnovu socijalnog programa, 20 neplaniranih prestanaka, 50 sporazumnih prestanaka, 30 zbog disciplinske mere, 50 radi premeštaja kod drugog poslodavca za radnike FTO i 29 po ostalim osnovima.
Broj zaposlenih u najvećem gradskom prevozniku, koji je na kraju 2014. iznosio 5.959 radnika, ove godine će biti smanjen za desetak odsto jer toliko od rukovodstva GSP Beograd zahteva Grad, pišu "Novosti".
U Saobraćajnom sindikatu GSP kažu da je o direktivi iz Starog dvora zaposlene izvestio generalni direktor Željko Milković na sastanku u pogonu "Dorćol".
Sindikalci tvrde da je u GSP u poslednjih godinu dana zaposleno više radnika i to uglavnom na rukovodećim mestima i u administraciji.
Istovremeno, kako se navodi u rebalansu programa poslovanja GSP, nedostaje čak 220 stalno zaposlenih vozača autobusa, trolejbusa i tramvaja. kao i 20 radnika na održavanju voznog parka.
Planom je predviđeno da na kraju 2015. GSP Beograd ima 5.575 zaposlenih.