Prema novim odredbama Zakona o platnim uslugama, koje će važiti od 1. oktobra, banka je dužna da navede svaku stavku koju naplaćuje klijentu, kao i da najavi izmenu tarifa.
Klijenti srpskih banaka ovih su dana zasuti nejsanim dopisima o promeni "opštih uslova poslovanja". Šta se iza toga krije pojašnjavaju "Večernje novosti", navodeći da će od 1. oktobra banke morati da obrazlože klijentima, i to "crno na belo" na mesečnom izvodu, svaki dinar koji im naplate.
I ne samo to, banke su sada u obavezi da svaku promenu cenovnika svojih usluga najave dva meseca unapred, kako bi klijent imao vremena da razmisli da li mu je ta banka postala preskupa (ili suviše "bezobrazna") i eventualno raskine ugovor.
Novim propisima povećava se nivo zaštite klijenata, pre svega u smislu detaljnijih informacija koje su banke i druge finansijske institucije obavezne da pruže građanima u vezi platnih usluga, kažu iz Narodne banke Srbije.