Zoran Simonović (62), zaposlen u JP ''Železnice Srbije'', spasio je sigurne smrti više od 50 putnika u vozu ''šveđanka'', kome su otkazale kočnice, tako što je izašao kroz prozor voza i, viseći nad provalijom, uspeo da, držeći se za krov, pređe nekoliko metara i ručno ukoči voz, koji se kretao brzinom od 70 kilometara na čas.
Voz se, kako se ispostavilo, zaustavio jedva dva kilometra od Svrljiške klisure, duboke, na pojedinim mestima, i do - 50 metara!
"Krenuli smo iz Niša ka Zaječaru, vozom broj 2746.Prošli smo Gromadski tunel i stanicu Hadžiće, kada mi je kolega kazao: ''Zoki, bre, počeli smo da gubimo vazduh, otkazuju nam kočnice'', počinje priču za "Večernje novosti" Simonović.
Simonović, koji kao železničar radi već 35 godina, odmah je pozvao mašinovođu, koji je zaustavio voz.
"Pozvali smo majstore u depou u Zaječaru i kazali šta se dogodilo. Dok smo čekali dalja uputstva, primetili smo da je voz, sam od sebe, počeo da se kreće. U trenutku sam shvatio da su smo ostali bez vazduha i da su kočnice potpuno otkazale", navodi ovaj hrabri železničar.
Voz je krenuo nizbrdo, pod kosinom od 12 procenata. Ništa više nije moglo da ga zaustavi. U vozu su bila, kaže Simonović, oko 50 putnika, od čega najviše dece.
"Deca su počela da se hvataju za glavu i vrište, ali smo ih kolega i ja nekako smirili", nadovezuje se Simonović. "Kazali smo im da je sve u redu i uspeli smo da sprečimo paniku. Ali, u međuvremenu voz je povećavao brzinu."
Železničari su pozvali stanicu u Svrljigu i kazali da smesta obezbede sve pružne prelaze ''jer postoji realna opasnost da voz isklizne iz šina''.
"Kroz stanicu u Svrljigu prošli smo brzinom od 75 kilometara na sat, bukvalno smo ''klizili'' po šinama. Znao sam da se približavamo Svrljiškoj klisuri, gde mašinovođa nije imao ni teoretske šanse da zadrži kontrolu nad vozom. Gledali smo, bukvalno, smrti u oči. Kroz glavu mi je samo proletela slika nesreće u crnogorskoj Divači, kada je poginulo na desetine ljudi", priseća se Simonović.
U tom trenutku, Zoranov kolega je, više za sebe, kazao: ''Poginućemo, gotovo je. Jedino kada bi mogli da stignemo do čeone slavine i da je ručno okrenemo, to bi zaustavilo voz''.
"Ni trenutka nisam razmišljao, jer smo svi, ionako, već bili mrtvi. Otvorio sam prozor i rukama se uhvatio za krov. Video sam, za trenutak, provaliju ispod sebe. A, onda sam sve izbacio iz glave. Razmišljao sam samo da moram da pređem tih nekoliko metara i stignem do čeone slavine."
Milimetar po milimetar, nadljudskom snagom, kretao se Simonović, dok se prstima držao za krov voza. Svom silinom ga je udarala vazdušna struja, ali on nije odustajao.
"Osetio sam pod rukom retrovizor voza i uhvatio se za njega. Shvatio sam da sam uspeo, ali nisam još verovao. Pomolio sam se u sebi.
Zoran je uspeo da se prebaci na platformu, gde se nalazila čeona slavina. Grozničavo je, boreći se sa napadom panike, počeo da je okreće. Nije ni primetio kada ju je zavrnuo do kraja.
"Samo se sećam da je voz počeo da usporava. Stao je tek posle desetak minuta. Poledao sam gde smo. Bili smo na jedva dva kilometra od Svrljiške klisure. Još desetak minuta i svi bi poginuli. Ali, Bogu hvala, ostadosmo živi", kaže sa olakšanjem Zoran.
On se vratio u voz, a putnici su tek tada počeli da vrište. Jedan od njih je Zoranu kazao: ''Majstore, mogli ste da poginete''.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina