Premeštanje međugradskog saobraćaja na Novi Beograd, u Blok 42, pre kraja 2017.
Petar Stojanović - MONDO 

Deo međugradskog i međunarodnog saobraćaja sa Novog Beograda će krenuti i ranije, jer Lasta mora da se iseli ranije zbog potreba izgradnje Beograda na vodi. Zbog toga će privremeno biti u blizini sadašnje lokacije ali na drugoj obali Save – na platou Parking servisa kod Buvljaka (tj, Otvorenog tržnog centra)

Tamo će imati minimum neophodne infrastrukture kako bi funkcionisala, a kasnije će biti premeštena na objedinjenu lokaciju glavne autobuske i železničke stanice koja počinje da se gradi sledeće godine, kaže Folić za "Večernje novosti".

Ta lokacija u Bloku 42 je planirala Generalnim urbanističkim planom Beograda još pre nekoliko decenija i konačno će se "privesti nameni".

"Konačno smo u mogućnosti da izmestimo međugradski autobuski saobraćaj iz centra prestonice i značajno umanjimo gužve i zagađenje", objašnjava Folić.

Prošle godine je završen arhitektonski konkurs i kao rešenje je usvojen projekat profesora Milana i Vlade Lojanice, tako da će Beograd dobiti objedinjenu saobraćajnu stanicu koja će biti dobro povezana sa gradskim saobraćajem, uključujući i tramvajske linije preko Mosta na Adi.

Koliko će nova stanica koštati Beograđane još nema ni procene, jer nije izgrađena kompletna tehnička dokumentacija.

Postoji mogučnost da se stanica radi u javno-privatnom partnerstvu a interesovanje je iskazalo nekoliko investitora zbog toga što postoji mogućnost izgradnje pratećih komercijalnih objekata, pišu "Novosti".

U LASTI SPREMNI, ALI...

U Lasti tvrde da su spremni za preseljenja ali kažu da "još niša nije utanačeno". Ukoliko Grad odluči, selidba se može izvesti i do kraja godine, samo da se reši pitanje finansiranja premeštaja.

"Nema tu ni nekog velikog posla, ni ti su potrebne velike pare. Biće napravljeni peroni za međugradske linije a za prigradske okretnice", kažu u Lasti.

Lasta je "izostala" sa nedavnog tendera za gradske linije u Beogradu, trenutno vozi na 74 od postojećih 134, jer se opredelila za naredni tender za nove prigradske (npr. Progar, Boljevci... se vraćaju u prigradsku zonu), koje joj više odgovaraju zbog strukture vozila.