Zakon o stanovanju i održavanju zgrada ne predviđa nove troškove za stanare, a omogućava im da budu dodatno obezbeđeni, izjavila je pomoćnica ministra građevine Jovanka Atanacković.
"Novi zakon obezbediće potpunu transparetnost plaćanja i trošenja sredstava za održavanje zgrade i predviđen je sistem da stanari za svoj novac dobiju adekvatnu uslugu održavanja zgrade", rekla je ona na predstavljanju zakona u Privrednoj komori Srbije i dodala da očekuje da zakon bude usvojen u februaru.
Ona je objasnila da će opštine imati rok od šest meseci od početka primene zakona da uvedu registar stambenih zgrada na svojoj teritoriji, kao i da će zatim zgrade imati rok od tri meseca da se usklade sa novim zakonom.
Atanacković je objasnila da stanari sami odlučuju da li će angažovati profesionalnog upravnika zgrade ili će o održavanju brinuti sami, a njegovo angažovanje će koštati između 200 i 300 dinara po stanu.
Registar svih profesionalnih upravnika, koji moraju da dobiju licencu, biće u Privrednoj komori Srbije.
Prinudna uprava biće uvedena u zgrade u kojoj stanari ne mogu sami da izaberu organe upravljanja.
Gradski menadžer Goran Vesić istakao je da u Beogradu ima prema procenama oko 5.000 zgrada koje se ne održavaju, ali da se još ne zna tačan broj.
On je rekao da je upravljanje i održavanje zgrada po novom zakonu pojednostavljeno i proglašeno javnim interesom.
"Javni interes će lokalnim samoupravama omogućiti da kreira određene programe, prvenstveno u održavanju fasada", rekao je Vesić.
Prema njegovim rečima, zakon omogućava da grad kreira zone u kojma može da naredi da se urede fasade i to će se odnositi na zgrade koje su u poslovnoj i javnoj upravi, kao što su zgrade državne uprave ili banke, kompanije i druge.
"Na ovaj način ćemo u centru grada bar četvrtinu zgrada urediti", dodao je on.
Kako je dodao, rešen je i problem kvoruma i više neće moći jedan stanar da blokira donošenje odluka.