"Tojota mirai" je limuzina sa gorivnim ćelijama koji se kupuje i vozi sasvim slobodno. Zove se "mirai" što na japanskom znači "budućnost". Prototip je prikazan pre dve godine, a sada je ovaj automobil stigao u Nemačku, Veliku Britaniju i Dansku, uskoro će i u Belgiju. Naravno, uveliko je u ponudi u SAD i Japanu. Vozi se tamo gde postoji kakva-takva mreža stanica za punjenje vodonikom.

Tehnološki gledano "mirai" je hibridni automobil koji umesto benzinskog motora koristi paket gorivnih ćelija u kojima se proizvodi električna energija.

Prednje točkove pokreće elektromotor koji se napaja iz baterija. Ako nedostaje struje u baterijama jer je ubrzanje snažno ili je vožnja brza, kod hibrida se aktivira bezninski motor koji istovremeno pokreće prednje točkove. U slučaju ovog modela nema motora već se uključuju gorivne ćelije i proizvode struju kojom se dodaje snaga pogonskim točkovima.

"Tojota mirai" nije konkurencija automobilima na struju jer su oni jeftiniji za korišćenje i struje ima je svuda.

Mana elektirčnih automobila je to što su korisni samo na kraćim distancama (baterije su teške ili imaju nedovoljan kapacitet), dok automobil koji "toči" vodonik u rezervoar sa jednim punjenjem prelazi 550 kilometara.

Takođe, za pun rezervoar je dovoljno tri do pet minuta.

Kako bi se sprečilo curenje vodonika "mirai" je opremljen senzorima koji kada registruju prisustvo vodonika u vazduhu, automatski zatvaraju ventile na rezervoarima. Inače, ovaj automobil prošao je potpuno iste bezbednosne testove kao i svi drugi "Tojotini" modeli, piše "Sat plus".

"Tojota" tvrdi da prosečna potrošnja iznosi 0,76 kg vodonika na 100 kilometara.

U svakom slučaju, sa cenom od 9,5 do 10 evra po kilogramu, koliko vodonik sada košta recimo u Nemačkoj, to znači da ćete imati isti trošak kao kada vozite neki vrlo štedljivi dizel.

Razlika je u tome što "dizelaši" truju sve oko sebe, a "mirai" iz izduvnog sistema emituje čistu vodu!

Nije za piće, ali ne sadrži hemikalije.

Inače, vodonika ima svuda, statistika kaže da je na svetskom nivou proizvodnaj vodonika oko 500 miliona tona, što je dovoljno da se 250 miliona "mirai" automobila vozi godinu dana i da svaki pređe po 20.000 kilometara!

Međutim, u Nemačkoj ima oko 20 pumpi, u Velikoj Britaniji dve, u Japanu će do sledeće godine bidi stotinak. Plan je da u Evropi do 2020. bude oko 400 točionih mesta.

POGLEDAJTE FOTO GALERIJU:

Mondo/ Stefan Stojanović slajder, tojota mirai

Lična karta automobila "tojota mirai":

- dužina 4.890 mm

- širina 1.815 mm

- visina 1535 mm

- međuosovinsko rastojanje 2.780 mm

- masa praznog vozila 1.850 kg

- zapremina prtljažnika 361 litar

- dimenzije pneumatika 225/45 R 17

- vrsta baterije Nimh

- broj gorivnih ćelija 370

- izlazna snaga gorivnih ćelija  u kW i KS 114 (154)

- obrtni moment eletromotora 335 Nm

- ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,6 sekundi

- maksimalna brzina 178 km/h

- potrošnja (kg/100 km) u gradu 0,69; na putu 0,80

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.