Problem je, kako izveštavaju nemački mediji, nastao pre nekoliko dana iz razloga koji nisu zvanično saopšteni, ali su mediji saznali da je VW otkazao jedan posao Preventu.
Nakon toga su dve saksonske ćerke-firme - ES Automobilguss i Car Trim - prestale da isporučuju Folksvagenu delove za sedišta i prenosni sistem, zbog čega je u Volfsburgu izbila panika: stala je proizvodnja "golfa", skraćeno je radno vreme hiljadama radnika širom Nemacke, pretio im je gubitak radnih mesta i nastala je šteta od 100 miliona evra.
U komentaru nemačkog lista "Velt" se navodi da je bosanski koncern odigrao pametno.
Naime, Folksvagen je otkazao jedan posao Car Trimu koji proizvodi presvlake za sedišta, nezadovoljan kvalitetom i brzinom isporuke. Ta je firma zatim tražila 56 miliona evra odštete što je VW glatko odbio.
"Šta obično rade proizvođaci automobila u ovim slučajevima: ne samo da ne plate, nego i trajno prekinu saradnju sa liferantom. Velike automobilske firme tu ne oklevaju, vole da se zna čija je poslednja u ovoj branši. Prevent je, međutim, povukao pametan šahovski potez", piše "Velt".
"Presvlakama za sedišta koje proizvod Car Trim, VW nije mogao biti sateran u ćošak, ali jeste drugim delovima. Zato je Car Trim deo svojih potraživanja preneo na ES Automobilguss, koji takođe pripada grupi Prevent. A VW nije mogao da se odrekne kućišta za prenosni sistem koja proizvodi ta firma", navodi se u komentaru nemačkog dnevnika.
Tako je, kako piše DW, drama okončana, a Folksvagen i Prevent su se dogovorili da neće biti tužbi niti zahteva za odštetu, ali nisu zvanično saopštili kako izgleda dogovor.
Prema pisanju dva najuglednija nemačka dnevna lista, "Zidojče cajtunga" i "Frankfurter algemajnea", nemački automobilski koncern je morao da pristane na brojne ustupke, recimo da u narednih šest godina nabavlja delove iz ćerki-firmi Preventa.
"Više od 400 radnih mesta je time dugoročno osigurano", rekao je jedan poslovni direktor firme ES Autoguss.
Premijer Donje Saksonije Štefan Vajl, koji je ujedno član Nadzornog odbora Folksvagena, kritikovao je obe strane zbog eskalacije koja je mogla mnoge radnike da košta posla, ali posebno bosansku firmu "jer nije bila spremna da ide putem koji predviđa naša pravna država, naime da stvar razjasni pred sudom. Umesto toga je otvorila veliki konflikt sa ogromnom štetom".
Prema pisanju "Velta", ovaj slučaj je pokazao da i najveći koncerni sveta zapravo zavise od manjih firmi koje im isporučuju delove.
"U poimanju javnosti je Prevent pobednik ovog rvanja, jer mu je pošlo za rukom da prkosno odoli divovskom Folksvagenu. Malima tako nešto retko uspeva u borbi sa velikima. Pa ipak, Prevent i njegove ispostave će možda jednog dana platiti visoku cenu. Jer ovo nije prvi put da se ovaj proizvođač delova zamera graditeljima automobila", prenosi "Velt".
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji