• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Bez produžetaka:Sve u elektronske knjige do 28.12.

Izvor Beta

Rok da se svi podaci iz evidencije matičnih knjiga prepišu u elektronski oblik ističe 28. decembra 2016. i on neće biti produžen, izjavio je danas državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave Ivan Bošnjak.

Kako je saopšteno, predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave održali su sastanke sa načelnicima gradskih i opštinskih uprava o obavezi opština da po Zakonu o matičnim knjigama sve podatke iz evidencije matičara prepišu u elektronski oblik do kraja godine.

Bošnjak je pohvalio lokalne samouprave koje su taj zadatak uspešno završile i podsetio da na sajtu Ministarstva postoji instrukcija koja olakšava ispunjenje ove obaveze.

Pomoćnica ministra Natalija Pavlović Šiniković naglasila je da zaposlene u upravi na taj zadatak ne obavezuje samo zakon, već i volja da vođenje matičnih knjiga prati korak svih reformskih procesa, na putu ka profesionalnoj i modernoj upravi.

GRAĐANIMA JE JOŠ BRŽE - PEŠKE

Nedavno je i ministarka Ana Brnabić rekla u intervjuu Tanjugu da će paradoksalna praksa da građani na šalterima dokazuju da su se rodili konačno biti iskorenjena, a važan korak je da se podaci koji su i dalje u papirnom obliku, prebace u elektronsku formu. Kad podaci budu u e-obliku, institucije će moći brže i da ih razmenjuju.

Trenutno, iako je Zakon o opštem upravom postupku donet još za mandata prethodne ministarke državne uprave i lokalne samouprave Kori Udovički, građanima se i dalje više isplati, kad je reč o provedenom vremenu, da sami "peške" prikupe po institucijama sva potrebna dokumenta, umesto da čekaju da te službe međusobno razmene podatke. Ako čekaju, službenici će u većini slučajeva, umesto za tri dana, koliko je primera radi potrebno da se izda nov pasoš, koristiti maksimalan rok od 30 dana.

Upitana gde je zapelo i zašto ideja o razmeni podataka među institucijama nije zaživela i u praksi, ministarka Brnabić podvlači da je proces veoma složen, da je elektronska uprava prioritet, kao i da očekuje da će sistem konačno zaživeti za nekoliko meseci.

"Elektronska uprava je jedan od prioriteta ove vlade. Ono što je prethodna vlada dobro uradila jeste usvajanje Zakona o opštem upravnom postupku. Dugo se radilo na tom zakonu, i to je više od 50 odsto posla, a sada ga treba uspešno implementirati", rekla je Brnabić Tanjugu.

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Serbia forever

E, jbg mi čekali produžetke i penale!

Gradjanin

Gde je zapelo? Sad cu da van kazem! Partijsko zaposljavanje i javasluk eto tu je zapelo! Jos kaze "oni ce koristiti maksimalni rok od 30 dana" zamisli ..pa ko je ovde lud? Ko je kome gazda u kuci? Pa smanjite rok na 15 minuta! I slag na tortu , dobice vece plata javni sektor.

special image