Gradonačelnik je prisustvovao primopredaji pet novih električnih autobusa od kineske kompanije Čeriot ispred Starog dvora i zatim se novom linojom 1Eko provozao do Vukovog spomenika.
Autobus se na početnoj stanici dopunjuje do 10 minuta.
Mali i kineski ambsador u Beogradu Li Mančang su najavili da će pokušati da dovedu tu kinesku kompaniju u Beograd odnosno da otvori liniju za sklapanje modernih električnih autobusa.
"Ovo je istorijski trenutak za GSP Beograd, pišemo istoriju na nekoliko načina, od danas kreće prva linija elektro autobusa u Evropi, gde ćemo na jednoj liniji imati samo takve autobuse i Beograd će biti jedinstven grad u Evropi po tome", rekao je Mali novinarima.
On je istakao da se građani prvi voziti takvim autobusima, kao i da su to trenutno najsavremeniji elektro autobusi u Evropi, sa super kondenzatorom i bez baterija.
"Unapredićemo ekologiju, oni su nečujni i samo troše struju. Beograd se menja, pravimo korake napred želimo da budemo inovativni i prvi u raznim oblastima. U proteklom periodu smo dobili 30 novih ikarbusovih autobusa i još 30 stiže, od čega 10 u oktobru, 20 u februaru ili martu.
Nabavljaćemo sve više novih autobusa, a 40 tramvaja ćemo srediti da imaju klima uređaj i vaj faj internet", kazao je Mali.
On je zahvalio Mančangu i izrazio očekivanje da će grad kupiti još takvih autobusa naredne godine i da ćemo ubediti kinesku kompaniju Cceriot da dođe u Beograd i otvori proizvodnju liniju.
"Molim Beograđane da plaćaju bus-plus, to je jedini način da unapređujemo i prevoz i ulepšamo grad", puručio je Mali.
Kako kaže, GSP ima oko 700 autobusa, svaki od njih 50 litara dizela troši na 100 kilometara, što je oko tri miliona litara dizela na mesečnom nivou.
Mančang je kazao da je mnogo srećan što je ambasador Kine u Beogradu i još srećniji kao Beograđanin.
"Razgovrao sam sa kompanijom i potrudiću se da ih dovedem ovde da otvorimo liniju za sklapanje ovakvih autobusa", dodao je on.
Direktor GSP Beograd Željko Milković je pozvao Begrađane da podrže unapređenje prevoza tako što će plaćati prevoz.
Zamenik Sekretarijata za zaštitu životne sredine Jasmina Madžgalj je rekla da je Beograd mnogo dobio ovim autobusima po pitanju ekologije, smanjenje ugljen dioksida i buke.
"Ako autobus prelazi oko 80.000 kilometara godišnje onda je to ušteda 100 tona CO2, tako da će pet ovakvih autobusa smanjiti 500 tona godišnje CO2", dodala je ona.
Dužina autobusa je 12 metara, kapacitet minimalno 80 putnika, a ukupna snaga vučnih motora najmanje 120 kilovata.
Vozilo je sa rekuperacijom električne energije što znači da u fazi kočenja dopunjava svoje baterije.
Motori nesmetano rade u uslovima spoljašnje temperature od -20 do +50 stepeni, a vreme punjenja na terminusima je samo 10 minuta i elektrobus je spreman za vožnju narednih 20 kilometara.
Vrednost pojedinačnog autobusa je oko 460.000 evra odnosno ukupna vrednost investicije iznosi oko 2,3 miliona evra.
Trasa linije je: Vukov spomenik - Kraljice Marije - Bulevar kralja Aleksandra - Trg Nikole Pašića - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Brankov most - Bulevar Mihajla Pupina - Milentija Popovića - Bulevar Zorana Djinđića - Antifašističke borbe - Bulevar Milutina Milankovića - Djorđa Stanojevića - Naselje Belvil.
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Prvo oglašavanje Čede Jovanovića o razvodu: "Nešto se čoveku desi što ne može da sanja, ja sam to doživeo "
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu