Ministar je rekao da je normalno da ne može da učiteljica da ocenjuje rad profesora fizike, rekavši da je to vulgarizacija priče, ali da đak i roditelj mogu da ocenjuju pedaško usmerenje nastavnika, njihov odnos prema radu, pa i da ukažu na to da li ispunjava sve svoje obaveze odgovorno, da li dolazi na čas na vreme i drugo.

"Odavno postoji ocenjivanje kroz eksternu evaluaciju i to je ono o čemu pričamo. Želimo da napravimo novu konfiguraciju uloge roditelja, gde će ta uloga biti važna i gde neće moći da bude manipulacija", rekao je Šarčević za B92.

Kako je naveo, veća odgovornost se očekuje i na drugoj strani, odnosno iz porodice.

"Mi ne pričamo ovde o suprotstavljenim telima, već tražimo zajedništvo porodice i škole. Svi očekuju boljitak, a za to je potrebna odgovornost. Mi ćemo dovesti do toga da je bezbednost dece zagarantovana, ali ako decu 'Bog čuva' na ekskurzijama, ako se tamo pobiju, prave nevolje, ko je zaista za to odgovoran?", upitao je Šarčević.

Na pitanje kako bi se "kažnjavali" roditelji, on je rekao da takav sistem već postoji u Poljskoj i da će se do rešenja doći i kroz najavljeni zakon o porodici.

"Kazne mogu biti kao na Zapadu, društveno-korisni rad i slično. Ako dete pravi probleme i vi ga izbacite iz škole, šta će biti sa njegovim školovanjem, valjda je roditelj odgovoran za nešto. U nekim zemljama se udara i po džepu, ako neko ne obavlja roditeljsku dužnost, a vi ne možete samo da se ubeđujete. Ko ne može da plati, tu je društveno korisni rad", rekao je Šarčević.

Ministar je naveo da ima tek prvi presek stanja u školama, da se njegov tim tek konsoliduje, ali da je nađeno više od "300 virusa i problema u sistemu".

"Mi želimo da se drugačije organizujemo. Mislim da će postojati prostora za nova radna mesta i mislim da niko neće ostati bez posla", rekao je Šarčević.