undefined Otvaranje rekonstruisane pruge Vranjska Banja-Ristovac na železničkom Koridoru 10

Vrednost radova na toj deonici je 10,5 miliona dinara, a na tom železničkom pravcu nalaze se i druge dve "južne" deonice, čija se rekonstrukcija takođe finansira ruskim kreditom.

Glavni izvođač radova je RZZD Internešnal, dok su domaća preduzeća bila podizvođači.

Na deonici Vranjska Banja - Ristovac u potpunosti su zamenjeni donji i gornji stroj, ugrađen je novi kolosek na otvorenoj pruzi i u stanicama Vranjska Banja i Vranje.

Duž pruge je rešeno odvodnjavanje betonskim i zemljanim kanalima, dok je u stanicama urađen drenažni sistem.

Takođe, ugrađene su nove skretnice, osam putnih prelaza, sistemi za signalizaciju i telekomunikaciju, a položeni su novi kablovi duž cele trase. Pruga se nalazi na železničkom pravcu Niš-Preševo.

Rekonstrukcija i modernizacija tri "južne" deonice, u ukupnoj dužini od 46,5 kilometara na železničkom Koridoru 10, počeli su 18. aprila, a vrednost radova je 30,4 miliona dolara.

Druge dve deonice su Bujanovac-Bukarevac, dužine 13,7 kilometara gde su radovi privedeni kraju i Vinarci-Đorđevo, dužine 15 kilometara, gde se kompletan završetak radova očekuje početkom maja.

Otvaranju pruge u železničkoj stanici u Vranju prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije Aleksandar Čepurin, generalni direktor RZZD Internešnal Sergej Aleksejevič Pavlov, v. d. generalnog direktora Infrastrukture železnice Srbije Dušan Garibović, kao i prvi zamenik direktora ogranka RZZD Internešnal u Srbiji Masurbek Sultanov.

RZZD Internešnal je primenio naprednu rusku tehnologiju za polaganje gornjeg stroja, sa poboljšanim performansama. Podizvođači su srpske kompanije "ZGOP" Novi Sad, "Energoprojekt niskogradnja" Beograd i "MBA Ratko Mitrović" Beograd.

Rekonstrukcija tri "severne" deonice je ranije završena - Sopot Kosmajski - Kovačevac 18 km, Mala Krsna - Velika Plana 29 km i Ruma – Golubinci 18 km.

Ruski kredit namenjen modernizaciji srpskih železnica je vredan 800 miliona dolara, a zajedno sa učešćem Srbije projekti su ukupno vredni 940 miliona dolara. To su rekonstrukcija šest deonica Koridora 10 ukupne dužine 112 km na sat, modernizacija pruge Beograd-Pančevo i Stara Pazova-Novi Sad, obnova barske pruge od Resnika do Valjeva i nabavka 27 novih ruskih dizelmotornih vozova.

Premijer je juče prisustvovao i početku radova na izgradnji autoputa na Koridoru 11 od Surčina do Obrenovca, u Bariču.

On je rekao da veruje da će 2019. godine biti povezani kordori 10 i 11, najavljujući da će do kraja godine biti završen deo od Obrenovca do Čačka.